Guest zeni Skrevet November 19, 2004 Rapporter Skrevet November 19, 2004 For sjov ringede jeg til skat øresund og spurgte: Jeg bor i Sverige men har dansk arbejdsgiver, som jeg pendler over til hver dag (næsten). Selskabet har et datterselskab i Sverige. Når jeg besøger det selskab i 2 dage, hvilken diæt sats skal jeg anvende, for er jeg udenlands eller ej??? Samtidig betaler firmaet ikke overnatning, fordi jeg sover i egen lejlighed samt jeg betaler alt maden selv. Kan jeg da anvende højeste diæt sats??? Så ville hun ikke have flere spm, men henviste til Kbh skatteforvaltning for udenlandsdanskere. Hmmm deres svar var næsten det samme, de henvist dog til Skat Øresund **GGG** Så jeg anvender højeste udenlandssats, det er jo i sidste ende selskabet som udbetaler.
Guest malezar Besvaret November 19, 2004 Rapporter Besvaret November 19, 2004 Hahaha.... Det er ligesom at ringe til told og skat, og høre hvordan man beskatter en firma fiskestang, og om hvordan blink afskrives, da de forsvinder i ny og næ. Jeg mindes en kammerat gøre det ;)
Guest zeni Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 OK, sammenligningen er nok ikke helt til stede, da diæter faktisk er et skattemæssigt "hul", mens der for fiskestænger og blink er en grænse for småanskaffelser, hvor den nok kunne falde under! (men det findes sikkert værdifulde fiskestænger, og så er det jo yderst relevant)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu