Jump to content

E101

Guest weber

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Er der nogen der kender noget til E101? Min arbejdsgiver anbefaler at jeg udfylder en sådan, idet jeg flere gange om året rejser til forskellige inspektioner i Europa (EU). Rent praktisk kan tolderne i lufthavnen afvise en med den begrundelse at man ikke har sin sygesikring iorden. Er der nogen der kender om der andre konsekvenser når man under skriver en E101.?? Er man iøvrigt skattefri når man arbejder i et 3. land..? Med venlig hilsen Thomas

Besvaret

E101 vil du kunne finde en masse info om, kig lige emnerne igennem under "Skat". Men jeg tror din arbejdsgiver har misforstået noget. Nu ved jeg ikke hyppigheden af dine ophold, men det lyder max som nogle måneder, og så er der ikke tale om udstationering eller lign. E101 er ikke særlig aktuel fra 01.01.2005 set med skattemæssige briller. Tolderne har jeg ikke hørt om skulle have særlig interesse i social sikring!!! Man er aldrig skatte fri, men skattens hjemland afhænger af varigheden af dit ophold samt hjemlandet for selskabet, hvorfra du aflønnes. Men prøv at ser "Skat" igennem eller ring til: Den Sociale Sikringsstyrelse - +45 33955000 (10:00 - 14:00)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...