Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Steen, hvad med arb. løshedsfors./fagligt kont./bidr. efterløn, kan du bruge den?

Besvaret

Det er det heller ikke, står på min, begrændset skattepligtig, står under ligningsmæssige fradrag

Besvaret

Som grænsegænger kan man fratrække det samme som dansk bosiddende - altså også A-kasse. Men er man almindeligt begrænset skattepligt, er der kun fagforening og befordring, der kan fratrækkes.

Besvaret

Hejsa. hvad er det for et grænsegængerskema i snakker om? Jeg har bare fået en normal forskudsopg.

Besvaret

Sammen med min forskudsopgørelse lå der et grænsegængerskema, hvor man kunne/skulle udfylde alle fradragene. På det stod der, at man IKKE kan trække A-kasse fra, men kun fagforening, efterlønsdidrag og evt. forsikring fra. Så vidt jeg kan se er det unødvendigt at udfylde det pågældende skema. Jeg gør i hvert fald som sidste år, så må de jo rette det, hvis det er forkert. Der er ingen forklaring til, hvorfor man pludselig skal udfylde et helt anderledes skema.

Besvaret

Vince: Skatte-teknik har aldrig været for almindelige mennesker. Og nej...jeg gider ikke høre "jamen...det er da såre simpelt" lame.gif. Fordi det er det ikke, når man kun et par gange om året bliver kastet ud i det her helvede. Nå ja...og reglerne bliver lavet om som vinden blæser.uhoh.gif

Besvaret

Har netop sendt en mail til skat øresund med link til tråden, så får vi vel et korrekt svar, med hvad som skal udfyldes eller ej. Jacob

Besvaret

Talte med Skat Øresund igår. Skemaet skal bruges hvis man har ændringer til sin forskudsopgørelse. Ligesom man plejer. A-kasse kan fratrækkes hvis man er begrænset skattepligtig OG grænsegænger. Hvis man kun er begrænset skattepligtig kan man IKKE fratrække A-kasse. Så da vi er grænsegængere, så er alt som før. Bare træk udgifter til A-kasse fra. Ha' en go' dag. Hilsen Lene

Besvaret

Svar fra skat øresund :-) Hej Når du bor i Sverige og arbejder i Danmark er du begrænset skattepligtig. For at kunne komme under "grænsegængerreglerne" kræver det at mindst 75 % af årets løn er tjent i Danmark og er den det, kan du også få fradrag for A-kassen, såfremt du anmoder om at komme i "grænsegængerreglerne" .Skemaerne skal kun udfyldes og retuneres såfremt du har ændringer til din forskudsopgørelse. Håber ovenstående er svar nok, ellers er du velkommen til at rette henvendelse igen. venlig hilsen Slettet navn Grænsegængercenter SkatØresund

Besvaret

Det var noget underligt at begynde på... Er det nu ikke godt nok bare at påføre ændringer på sædvanligvis? Skal man så udfylde begge blankter eller? Nå jeg prøver at ringe til dem en af nærmeste dage.

Besvaret

hov hov lige et øjeblik... Der står på den grønne lap vedlagt forskudsopgørelsen at blanketten skal benyttes hvis man ønsker at rette sin forskudsopgørelse ved brug af SkatØresunds postadresse..altså the old way by snail mail;-) Du kan så vidt jeg kan se også vælge at rette via tastselv, telefonisk kontakt (hvis du er heldig at komme igennem) eller ved personligt fremmøde...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...