Jump to content

Problemer med fradrag

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa,jeg er blevet bedt om fra told og skat at dokumentere at det rent faktisk er mig der bor i min lejlighed, for at kunne opnå diverse fradrag og blive grænsegænger, de snakker om et stykke papir fra kommunen, har talt med to forskellige men ingen aner helt hvad dette stykke papir hedder, er der nogen af jer der har prøvet det samme ?? og ved i eventuelt hvad det er for et stykke papir de snakker om... På forhånd tak Claus

Besvaret

Du vil jo aldrig kunne bevise at du bor i lejligheden, men du kan jo give dem fakturaer fra broen eller kvitteringer for togkort, så de kan se at du pendler, og dermed bor i Sverige i hvert fald. Der er iøvrigt pligt til at gemmen disse kvitteringer som dokumentation, ellers kan T&S være ret skrappe. Men på Skatteverkert/kommunen kan du få en udskrift "Personupgifter", men den fortæller stadig ikke noget om, at du faktisk har boet i lejligheden. Sluttelige kan du selnde dem el-afregninger, så man kan se, at der har været en forbrug i lejligheden der er højere end stand-by forbruget. Slutteligt er telefonafregningen er mulighed. Hvis du kun har dansk, vil "opkald i udlandet og modtaget opkald udland" fremgå, eller hvis du har svensk telefon, er det jo lige til, alternativt internet. Håber det kan hjælpe dig lidt.

Besvaret

Hej Claus, det vil sikkert være muligt at hjælpe lidt bedre, hvis du oplyste, hvad det er for et papir Told & Skat beder om. På den henvendelse fra Told & Skat, står der sikkert ikke bare et eller andet papir fra kommmunen ...

Besvaret

I mit tilfælde var det stykke papir et "Utdrag om folkbokföringsuppgifter". Jeg ringede til Skatteverket og fik det tilsendt til min adresse. Dette papir blev godkendt i Told og Skat Danmark.

Besvaret

Hvis det blot er det dokument James nævner kan du bestille det online på www.skatteverket.se så sendes det direkte til din adresse. Men det dokumenterer da ikke andet end at man er folkebogført på sin adresse.... lidt underlig kontrol synes jeg. De fleste "fuskere" har jo en svensk adresse så man fanger da ikke nogen ved at bede om denne udskrift...eller hvad?

Besvaret

Rigtig nok Moerke, jeg har også dokumenteret min lejlighed i form af købekontrakt med mere. Jeg kan bare huske at de krævede "Utdrag om folkbokföringsuppgifter" som en del af dokumentationen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...