Guest christian Skrevet June 18, 2002 Rapporter Skrevet June 18, 2002 Hej, Jeg mener at have læst et sted her (nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen), at hvis man arbejder i Danmark og låner til en bostatsrätt som man bor i i Sverige, så kan trække renterne for lånet fra i skat uanset om man låner pengene i Danmark eller i Sverige. Men så vidt jeg kan læse på told og skats hjemmeside kan man ikke trække renterne til andelsboliger fra i Danmark, og en bostatsrätt svarer så vidt jeg har forstået til en andelsbolig. Hvordan hænger det sammen? Christian
Admin Besvaret June 18, 2002 Rapporter Besvaret June 18, 2002 En bostadsrätt er efter danske forhold en mellemting mellem en ejerlejlighed og en andelslejlighed, men da man kun har en type i Sverige, bør det vel regnes for det samme som en ejerlejlighed.
Nils Besvaret June 18, 2002 Rapporter Besvaret June 18, 2002 Hvis du betaler renter af gæld og i øvrigt er skattepligtig i Danmark kan du trække dem fra. Dummebøder og narkogæld til HA kræver dog en særlig formular. Det med andelsboligforeningerne er nok noget mere specielt med, at man ikke som privatperson skattemæssigt kan udnytte foreningens gæld.
Guest christian Besvaret June 21, 2002 Rapporter Besvaret June 21, 2002 Tak for svarerne. Jeg skriver først tilbage nu da jeg lige skulle kigge lidt på det Nils skrev. Og det ser ud til at være rigtigt at ens fradrag ikke afhænger af om man har optaget lån til det ene eller det andet - jeg vil se lidt nærmere på det :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu