Jump to content

Sømandsskat i Sverige

Recommended Posts

Guest morten
Skrevet

Jeg er i gang med en uddannelse som skibsofficer og når jeg er færdig skal jeg ud og sejle under DIS-flag, hvilket vil sige at jeg ikke kommer til at betale skat i DK fordi jeg får et fradrag der svarer til min udbetalte hyre. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvordan det forholder sig hvis jeg flytter til Sverige. Beholder jeg min danske skattestatus som "Skattefri" eller kommer jeg til at betale fuld svensk skat af min hyre?

Guest thomaso.
Besvaret

Hvis din arbejdsgiver er dansk, tjener du vel dine penge i danmark sådan administrativt gør du ikke? Mon ikke din arbejdsgiver kender mere til det når det kommer til stykket? Ellers forhør dig hos told og skat, vi kan nok mest hjælpe i sager vi kender til, som opstår igen og igen.

Besvaret

Søgte på skatteverket.se, hvor jeg fandt dette om hvem der kan få reduceret sin skat: Reglerna gäller inte heller utländska fartyg. Sjöman på fartyg i inre fart och på utländskt fartyg taxeras enligt allmänna regler och får således inget sjöinkomstavdrag och ingen skattereduktion. Så det ser ud til at det er en rimelig dyr fornøjelse at flytte til Sverige, hvis du er under andet end svensk flag. Men kontakt hellere Skatteverket i Malmö, der helt sikkert ved mere om det. Her er linket til hele siden i hvert fald: http://skatteverket.se/infotext/artiklar/04/sjoinkomst.html

Besvaret

Ja den er lidt kringlet......men jeg mener at hvis firmaet du sejler for er dansk, skal du betale dansk skat, så er det ligemeget om skibet er under bahamaflag eller lign. men tjek det lige for de er noget mærkelige de regler.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...