Guest charlotte Skrevet January 8, 2002 Rapporter Skrevet January 8, 2002 Hej! Jeg fryder mig over den her side, hvor man i sin iver over at flytte til Sverige, vist kan få svar på det meste. Jeg er blot enormt forvirret over det med skattebetalingen: Hvis man tjener sin løn i DK og arbejder i Sverige, er skattesatsen så blot ca. 32 %? Og påvirkes trækprocent og fradrag? Får man fuldt kørselsfradrag for strækningen mellem sin bopæl i Sverige og virksomheden i Danmark? Det var alt (indtil videre
Guest de Besvaret January 8, 2002 Rapporter Besvaret January 8, 2002 Nej, du betaler som webmaster rigtigtnok skriver, en gennemsnit skat, som bliver beregnet i forhold til hvad skatten er rundt om i danmark i de individuelle kommuner. Der er ikke nogen skatte gevinst ved at flytte til Sverige, slet ikke. Hvis mand bor i en dyr kommune kan man spare 1 til 3% ca. på den del af skatten, men bor man i en billig kommune kan man teoretisk komme til at betale lidt mere. Du får rente fradrag for bolig (hvis du ejer) som hvis du bor i danmark. Og befrodring gælder fra virksomhed til din bopæl i sverige km. Tager du med båd, får du får billet pris/kort. Men få det altid bekræftet af en person på toldskat/kommune på papir så de ikke kan komme og sige noget. Der hvor den store gevinst ligger i Sverige er købekraft efter skat idet du for mange ting kun betaler halvdelen i forhold til danmark og det giver jo penge til overs til ting du ikke kunne bruge penge på i danmark. Hilsen De glade danskere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu