Jump to content

Er borbizz 100% fradragsberettiget.??

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Er et pendlerkort 100% fradragsberettiget?? Arb i DK bosat i Sverige.

Besvaret

Hej Anders ! du kan kun trække kilometerpenge fra ligesom hvis du boede i DK.

Besvaret

Hej Jeg var på skattekontoret i DK for at få lagt befordring til skattekortet, og da spurgte jeg om broafgiften kunne trækkes fra fra den 1/1-03, for det havde jeg hørt. Hende jeg talte med sagde, at det kunne man allerede trække fra nu, og taksten var vist nok 45 kr. pr. tur med bil og 15 kr. pr. tur med tog. Jeg ved ikke om det er 100% korrekt, men det var hvad jeg fik at vide på KBH skattekontor. Mvh, Jakob

Besvaret

Hej Jacob, Går det godt i det svenske land ? min kæreste har lige talt med Lyngy-Taarbæk kommune og de siger at det er Københavns kommune der er galt på den, man kan kun trække broen fra hvis man flyttede til sverige før 1996 og betaler svensk skat ellers kan man ikke, så det kan godt være at du lige skal undersøge det igen inden du trækker det fra :o) Mvh Julie P.s. jeg syntes ikke at du har været forbi med nogle vareprøver endnu.....

Besvaret

Hej Julie. Jeg har ikke trukket noget fra endnu, da hun ikke lød 100% sikker hende jeg talte med, og jeg har også læst nogle af de links jeg fandt her på siden mht. avis artikler om det kommer den 1/1-03. Men tak for din oplysning. Jo tak, det går rigtig godt, og det håber jeg også at det gør for jer. Tænkte nok det var dig, da jeg læste, at du boede i Oxie. Tror jeg så dig på broen for et par dage siden, da du kom i din nye koksgrå Polo. Fin bil! Ja, ja - jeg skal nok komme forbi med nogle prøver. Husk at læse mit gode råd under indkøb!

• 1 month later...
Besvaret

Hej med jer Sidste nyt i fradragssagen omkring brobizz og tog kan I se på nedenstående link. Det ser ud til at der er fuld enighed om at vi skal have dette pendlerfradrag, men vi får det først når skatteaftale imellem DK og Sverige er på plads. Mon det bliver næste års julegave???? http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/index?ids[]=45927

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...