Guest peter Skrevet October 21, 2002 Rapporter Skrevet October 21, 2002 Hej, Jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet dette. Jeg fik i sidste uge et brev fra skattemyndighederne i sverige, hvori de ønskede dokumentation for, at jeg har betalt skat i DK for året 2001, samt oplysninger om min arbejdsgiver i DK.
Guest arne Besvaret October 21, 2002 Rapporter Besvaret October 21, 2002 Jammen så kan man jo heraf udrede at skattemyndighederne ikke arbejder meget sammen på tværs af Øresund. Gav du dem ikke bare nummeret til din skatte kommune? Din indtægt og arbejdsted rager da ikke dem overhovedet, og de kan åbenbart heller ikke se du har en pendlerkonto i en Svensk bank? Det ligner dyneløfteri.
Guest henrik Besvaret October 21, 2002 Rapporter Besvaret October 21, 2002 Jeg vil ikke give Arne helt ret. Når man har bopæl i et land er det ret nærliggende at skattevæsenet interessere sig for ens indtægt. Det danske skattevæsen går jo også ret højt op i om folk betaler skat. Jeg har også været udsat for ovenstående og der har ikke været noget problem. Sverige Riksbank har også anmodet om erklæring for visse overførsler, af større beløb, jeg har lavet fra DK til SV. Så det er meget normalt at man bliver overvåget selvom man ikke synes det er behageligt.
Guest goggeloj Besvaret October 21, 2002 Rapporter Besvaret October 21, 2002 Man har PLIGT til at indberette til både det danske og svenske skattevæsen om ens skattepligtige indtægter og udgifter (renter, fradrag etc.). Ellers læs toldskats hjemmeside på denne link http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=84493&ov_id=0 under Selvangivelsesforhold
Guest peter Besvaret October 22, 2002 Rapporter Besvaret October 22, 2002 Jeg har også indberettet skat både til DK og Sverige. Egentlig syntes jeg det er ok at de svenske skattemyndigheder kræver dokumentation for at jeg har betalt skat i DK, MEN jeg forstår ikke at de vil vide hvem min arbejdsgiver i DK er ??. Jeg snakkede med øresundirekte igår og de sagde at jeg havde pligt til at give disse oplysninger videre. I min verden ligner det dyneløfteri som Arne K. også skriver ! Er der andre der er blevet "bedt" om at afgive oplysninger om arbejdsgiver i DK ?
Guest goggeloj Besvaret October 22, 2002 Rapporter Besvaret October 22, 2002 Øhh....det skal lige tilføjes, at i mit tilfælde så har jeg i de to år jeg har boet herover IKKE sendt noget ind til det svenske skattevæsen om min indtægter samt om jeg har betalt skat i DK!! Men jeg er heller aldrig blevet rykket for det. Og ja jeg er blevet bedt om at aflevere oplysninger om min arbejdsgiver i DK - men har aldrig sendt den ind og de har heller ikke rykket for den.
Guest peter Besvaret October 23, 2002 Rapporter Besvaret October 23, 2002 Hej goggeloj, Hænger det ikke sammen med at du ikke ejer bolig i sverige. Grunden til at jeg skal indberette skat til sverige er at jeg ejer bolig. Såvidt jeg ved har man ikke pligt til at indberette skat til sverige hvis man ikke har en ejerbolig der skal betales afgift af. Jeg ved godt at afgiften er afhængig af indkomsten og da vi ikke har indkomst i Sverige kan vi ikke betale afgift af boligen
Guest goggeloj Besvaret October 23, 2002 Rapporter Besvaret October 23, 2002 Hej Peter, Hvis du klikker på linket, som jeg har skrevet tidligere, så kan du se, at man SKAL indberette oplysningerne til både svenske og danske skattevæsen uanset om man ejer eller lejer i Sverige. Svaret på dit spørgsmål er, at jeg har altid ejet en bopæl i Sverige i de to år jeg har boet herover.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu