Guest weber Skrevet November 12, 2003 Rapporter Skrevet November 12, 2003 Hej Alle Vil blot hører om i kunne hjælpe mig med dette. Jeg er netop flyttet til Malmö. For at kunne opnå grænsegænger status siger min fraflytterkommune at jeg skal kunne bevise at jeg er fuldt skattepligtig i Sverige, hvor og hvordan og hvad skal man spørge om hos de svenske skattemyndigheder..? Mvh Thomas
Guest jesper Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 For det første skal du vel have hoveddelen af din indkomst i Sverige, for at blive fuldt skattepligtig!? Men vi andre er da grænsegængere, selvom vi arbejder i DK og bor i Sverige. Tror du ikke i har snakket forbi hinanden?
Guest weber Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Hej Jesper Næh vi har ikke snakket forbi hinanden, jeg skal kunne bevise at jeg er fuldt skattepligtig i Sverige, for at kunne blive godkendt som grænsegænger, og mit spørgsmål er så hvordan bliveer man det...? jeg forstår det heller ikke når jeg nu alligevel skal betale min skat i DK. jeg har snakket med dem endnu engang og de bekræfter. Mvh Thomas
Guest thomas Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Hej Weber, jeg er helt sikker på at der er nogen der har misforstået noget der, du kan jo ikke være skattepligtig i Sverige når du arbejder i DK. Og bortset fra det, så for at blive godkendt som grænsegænger, så skal du bo f.eks. i Sverige og arbejde i DK og det gør du jo.... Og bliver de ved med at holde på deres, så bed dem om lige at tjekke reglerne for det sker lidt for tit at de ikke aner hvad de snakker om!!!
Guest jesper Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Et udfyldt Internordisk Flyttebevis fra fraflytningskommunen afleveret i din nye kommune burde gøre det hele automatisk. Så er du grænsegænger...da du er flyttet til Sverige, men stadig arbejder i Danmark. Det er alt der er i det. Du skal da ikke "bevise" at du er "berettiget" til at være grænsegænger! *s* Hvad har de gang i på dit kommunekontor? Eller snarere...hvad ryger de!?
Guest thomas Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Weber: Bed dem gå ind på www.skat.dk der kan de læse en masse om det de skal vide. Lige på forsiden. Du kan evt. printe hele aftalen som den foreligger og vise dem hvad vores skatteminister har skrevet under på.(Altså deres øverste chef ikk?) Hvis de stadigt ikke fatter det, må du udbede dig noget dokumentation på skrift, så får de et forklaringsproblem over for dig. Bed om noget dokumentation, der er datostemplet for gældende d.d. Jeg tror vi har fundet en skrankepave der kunne spares væk i systemet, den person er da kun i vejen.
vincent Besvaret November 13, 2003 Rapporter Besvaret November 13, 2003 Er helt enig med Thomas. Du har snakket med en person som TROR hun/han ved noget han/hun dybest set ikke fatter hat af. Men bare rolig ... du er desværre ikke den eneste
Guest weber Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 Hej Alle Jeg takker for hjælpen, I har nok ret i at der kunne spares en arbejdsplads der. Om Skattevæsenet generelt har mistro til folk der flytter til Sverige ved jeg ikke, men det må jo nok bare konstateres at de ikke er bedre i den pågældende kommune. Desværre..!
Guest thomas Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 Det er fordi der er så mange skattekontorer rundt omkring med små lokale § konger, de kører hver deres lovfortolknings løb. Og så sidder vi pendlere herinde og hjælper hinanden med sidste nye info, stortset minutter efter den mindste pressemeddelelse om Øresund. Scanianet ved sammenlagt mere end den middelmådige skattemedarbejder hos en tilfældig kommune. Mon ikke det hænger sådan sammen?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu