Jump to content

Svenske arbejdsmarked....... Opsigelse

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er i forbindelse med ansøgning om kredit i Sverige stødt på problemer fordi jeg har en kontrakt opbygget på denne måde: 0-3 Måneders ansættelse: 14 dages opsigelse 3-5 Måneders ansættelse: 1 måneds opsigelse +5 Måneders ansættelse: 6 måneds opsigelse Jeg har pt. arbejdet dér 2½ måned. Hvordan er en normal svensk opsigelse???

Besvaret

Hej Allan Det er generelt ikke lige så let at blive opsagt i Sverige, som tilfældet er i Danmark. Vedr. opsigelsestiden i Sverige, gælder "Lag om Anställningsskydd" (LAS) og i §11 hedder det : Uppsägningstid 11 § För både arbetsgivare och arbetstagare gäller en minsta uppsägningstid av en månad. Arbetstagaren har rätt till en uppsägningstid av -- två månader, om den sammanlagda anställningstiden hos arbetsgivaren är minst två år men kortare än fyra år, -- tre månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst fyra år men kortare än sex år, -- fyra månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst sex år men kortare än åtta år, -- fem månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst åtta år men kortare än tio år, och -- sex månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst tio år. Lag (1996:1424). Håber dette hjalp ! Mvh. Anders

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...