Guest lars Skrevet November 19, 2003 Rapporter Skrevet November 19, 2003 Hejsa. Jeg er meget intresseret i at flytte min lille tilværelse over på den svenske side af sundet, men ved sku ikke hvor jeg skal starte eller begynder? Jeg skal stadig forsætte med at arbejde i DK. Kan det betale sig ? Jeg har husdyr,katte, kan jeg får dem med ? skatteregler .....EN STOR FORVIRRING !! hvad er fradragsberettiget og hvad er ikke? boliglån ? hvad med mine lån i DK, kan jeg stadig kører videre med dem? billån ? banker, skal man vælge dansk eller svensk bank ? det hele virker som en stor rodebunke, som virker uoverkommelig. HÅber der er en venlig sjæl, der kan sige mig hvor og hvordan jeg skal komme i gang Mvh Lars
Guest thomas Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 Lars: Det bedste du kan gøre er at sætte dig her ved Scanianet og begynde at læse. Det sidste ½ år er der kommet meget godt info omkring skat m.v. Læs alt det du orker, er det noget der interesserer skal du nok komme tilbage hertil, lige så tit du kan slippe afsted med det. Når nu du får styr på grundteorien, det er ikke så slemt, så finder du ud af med dig selv om det er noget du gerne VIL. Tag herover og kig. Men pas på byen herovre er forførerisk skøn om sommeren. Når du efterhånden har besluttet dig går du op og snakker med din bank, og efterhånden er det hele kun LIDT mere besværligt, end at flytte til en anden Dansk by. Læs og atter læs herinde Lars, det er det eneste sted du finder info fra os der ER flyttet. Du finder også flere steder beretninger herinde om "vores" små historier, og oplevelser igennem processen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu