Guest toft Skrevet January 2, 2004 Rapporter Skrevet January 2, 2004 Tjekkede lige min svenske opsparingskonto for at se de få renter det blev til, på årets sidste dag. Whoohoo 126,65 SEK rigere den 30/12-03..... Hvad fanden! Næh, samme dag er der hævet 37,00 SEK med teksten "Skatt".... Øh, nåh men, så da i hvert fald 89,65 SEK rigere..... *suk* Nogen der ved hvorfor man betaler skat af sine svenske renteindtægter i SE, når man samtidig trækker sine svenske renteudgifter fra i DK? Det er vel billigere at betale skatten her frem for i DK, men jeg regnede da med at jeg selv skulle opgive de 126,65 SEK på årsopgørelsen fra DK (hvilket jeg også regnede med at jeg ville "komme til" at glemme). Hvis det kan være rigtigt at man skal betale svensk skat af sine renteindtægter i SE, så håber jeg da at DK får et fradrag i det trecifrede millionbeløb, som årligt sendes til SE som kompensation for os problem-pendlere ;-)
ulmus Besvaret January 2, 2004 Rapporter Besvaret January 2, 2004 Toft, har du i forvejen betalt nogen skat til S.? Ellers synes jeg da, det lyder mærkeligt. Hvis du skal betale sek. 37,oo i skat, skal du vel også have nogle fradrag (person.. o.l.) og så kommer du vel under en eller anden grænse. Det lyder som en fejl. Selvom det er i bagatel-klassen, bør du vel næsten kontakte Skattekontoret i S. og spørge. Om ikke andet så for at gøre opmærksom på tåbeligheden.
Guest toft Besvaret January 2, 2004 Rapporter Besvaret January 2, 2004 Ulmus: Nej, jeg har aldrig før betalt noget skat til den svenske stat. Ja, jeg må vel så til kamp for mine 37,00 SEK et eller andet sted. Det er sgu ik så meget beløbet, men mere et princip. Men hvis nu en dag kommaet var rykket to pladser til højre, fordi man var rig eller nærrig, så ville det satme godt nok være mere irriterende ;-)
swoop Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg kan ikke huske beløbene for mig ... men det samme er sket for mig både her i 2003 og i 2002. Jeg kontaktede banken for at høre om hvad disse beløb stod for osv - de var lidt usikre på det, så de forhørte sig gennem ØresundDirekt, var det helt på plads efter gældende regler. Altså, renteindtægter fra Sverige skal på den svenske selvangivelse mens renteudgifterne skal som sædvanligt på den danske.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu