Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så sker det alligevel... Øresundstoget er udbudt til licitation... Hvis Arriva vinder denne så bliver der masseflugt fra Malmø til DK....Aarg... Hvad siger holder I til MEGA forsinkelser.. Mvh Thomas

Besvaret

Rolig nu... Der bliver næppe masseflugt fra Malmö til DK, hvis det viser sig, at det ikke er DSB der skal stå for togdriften over broen. Kan Arriva (eller andre) gøre det bedre/billigere end DSB, så er det ok med mig. Jeg er i forvejden træt af at hver 2. tog over broen (som jeg kører med) er forsinket, så det pisser sgu ikke mig af på denne måde der. Hvis det var et tilfredsstillende produkt DSB leverede, var der vel heller ikke nogen grund til at udbyde øresundstoget til licitation.

Besvaret

Arriva kører jo med 97.5% nøjagtighed på de jydske togstrækninger. Det er vist betydelig højere end DSB. Jeg er også grundig træt af de små-facister der kalder sig servicemedarbejdere/kontrollør.... Så for min skyld er det helt fint hvis der kommer en udskiftning

Besvaret

Heh, det er jo 100% politisk. DSB kører ikke 100% regelmæssigt på den strækning, men om det er DSB's eller banedanmarks skyld kan jo diskuteres. Generelt så tror jeg ikke at en fremmed operatør kan gøre det meget bedre, men vi får vel at se hvis DSB taber.

Besvaret

Toft: Hvis det er hvert 2 tog der er forsinket..hvorfor tager du så ikke det næste...det kører jo til tiden rofl.gif

Besvaret

På mine tog (6.24/6.44 fra Malmö) er der 86% og 90% rettidige tog, mens tallene er de samme hjemad 15.40 og 16.00 fra Kbh H. Jeg ville da ikke have noget imod Arrivas 97,5 %. Men da vi snakker 2008, kan der nå at ske meget endnu - DSB kan måske komme op over de 90 %...

Besvaret

Tja nu gik der jo det meste af et år og adskillige konflikter, aflysninger af toge og midlertidigt ansatte togfører fra DSB inden det kom til at fungere. Der er ikke indlagt den form for tålmodighed i mit sind til en lignende sceance. Så bliver det bilen over broen om noget.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...