Guest jack Skrevet April 1, 2004 Rapporter Skrevet April 1, 2004 Hejsa.. Nu har jeg endelig besluttet mig for at hente en bil i tyskland og det brev jeg får fra foreningssparbanden er følgende.. När det gäller lån till bil så har du möjlighet att få ett lån via vårt finansbolag och då krävs det att du har 20% själv och att du handlar av en auktoriserad bilfirma i Sverige. Ränta ca 6% Kan ikke forstå hvorfor vi skal mishandles på denne måde. Kender i andre banker som ikke har disse latterlige betingelser for os danskere der bor her i Malmø, jeg rykker med det samme hvis andre banker er behjælpelige. Vh Jack
Guest peter Besvaret April 1, 2004 Rapporter Besvaret April 1, 2004 Jack: det er da normalt både i dk og sv.. de skal jo ha pant i bilen.. og det har de jo ikke når den står i Tyskland...
Guest jack Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 hmm, kan man ikke pante en bil som købes fra udlandet ? ex. jeg henter en nybil fra danmark og indfører den til .se, skal jeg selv stå med 200tusind i kontanter for at gennemføre dette køb ? VH/ jack
credde Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Jeg har både Jyske Bank og Föreningssparbanken og fik da penge til min Audi TT uden problemer gennem Jyske Bank (og uden pant i bilen til en meget favorabel rente). Prøv evt. at gå den vej. mvh, Christian
Guest jack Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Hej igen, Ja nu fik jeg et brev fra banken der siger følgende. Eftersom jag inte kan ta en tysk bil som säkerhet för lånet så kan jag inte bevilja dig detta nu. Vår policy är att vi vill se beteendet på våra nya kunder i ca 1 år innan vi kan låna ut pengar utan säkerhet, det beror även på vilket belopp vi pratar om. Dvs. de kan låne men vi skal være kunde hos dem 1år før kan de ikke tilbyde mig det. Credde hvad for en rente fik du lånet til, lånte du direkte i dansk bank ? Vh Jack
Guest spiff Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Jeg lånte selv en stor pose penge til min TT'er i Nordea på min kassekredit. Omtrent samme rente som et normalt Svensk billån. Og så var der ingen stiftelsesomkostninger .
Guest jack Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Jeg forstår bare ikke den regel med deres sikkerhed,jeg har da en bostadsratt til omkring 800tusind, de kan regelt set godt tage pant i den hvis de så bange for deres penge:D
Guest frog2 Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Hej Jack, Nu er det ikke fordi, at jeg skal til at blande mig i din økonomi, men om du har en bostadrätt til 800.000 eller til 1. miliard for den sags skyld er jo irrelevant for en bank. De ser jo kun på friværdien. Med venlig hilsen Jeppe
Guest jack Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 jamen det jo lige det, jeg har omkring 250tusind i friværdi..så burde ik være noget problem. Men jo du har ret mht. friværdien, men om reglen træder ind med de 1år som kunde ved jeg ikke og skal lige undersøge det nærmere. VH Jack
Admin Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Jeg kan ikke lade være med at smile lidt af dit indlæg. Præcis som invandrerne i Danmark tror at alt der går dem imod har noget med deres hudfarve at gøre, antager du straks at det er fordi du er dansker at banken ikke vil låne dig penge. Det er helt normal praksis at man ikke tager pant i en bil fra Tyskland, men som Frog2 siger kan du belåne din friværdi, typisk 75-80 %. Min bank sagde præcis det samme da jeg spurgte om lån til en TT'er, så jeg tog lån til Corradoen i min bostadsrätt, som jeg har betalt kontant.
Guest kim Besvaret April 2, 2004 Rapporter Besvaret April 2, 2004 Steen har fat i noget væsentligt - du er næppe blevet behandlet ekstraordinært dårligt fordi du er dansk. En dansk bank kunne have reageret på samme måde overfor en ny kunde. Jeg formoder i øvrigt, at du har kommunikeret med din bank pr. e-mail. Det gør det vel heller ikke lettere. En ansigt-til-ansigt dialog havde sikkert gjort det lettere for begge parter at svare helt rigtigt på såvel spørgsmål som tillægsspørgsmål. Jeg vil foreslå, at du benytter Skærtorsdag til at gå i banken - for svenskerne er Skærtorsdag (næsten) almindelig arbejdsdag - check dog lige åbningstiderne.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu