Jump to content

Ikke Velkommen i banken??

Recommended Posts

Guest carspar
Skrevet

Jeg læste lige i sektionen Banker, at man i Sverige ikke kunne være sikker på at være velkommen i en bank. hvad skal det betyde. jeg mener. Er der nogle problemer med at oprette en konto i en svensk bank?

Besvaret

Hej Carsten Du er altid velkommen i en Svensk bank, men de er ikke så vilde med at låne penge ud, som de danske banker er, men der er ingen problemer med at oprette en konto. Hvis du har Danske Bank eller Nordea kan det være en god ide og gå til egen bank først og sige at du vil flytte til Sverige og bede dem om at tage kontakt til én af deres fillialer i Sverige.

Besvaret

Da jeg først undersøgte området "pendlerkonto" fik jeg at vide at min danske bank ikke kunne oprette en konto til mig i Sverige, da det ikke som i Danmark, var en formsag at blive ny kunde i banken.Den svenske bank ville gerne "se folk an først".Dette fik jeg så også bekræftet i den svenske bank at det var normalt.Derimmod kunne den svenske bank uden videre oprette mig i Danmark, så det er den vej man skal gå. Det kan selvfølgelig være forskelligt fra bank til bank.Min bank i Sverige, Skånes Provinsbank er jo en lille bank i forhold til de andre svenske banker, så måske ligge forklaringen der.Jeg mener stadig at det er bedst at vælge den svenske bank først, da det nok er den man vil have mest at gøre med.

Guest michael
Besvaret

Jeg ved ikke om de svenske banker har fået en hjerneblødning eller hvad. Skånes provinsbank har netop ringet til mig og oplyst, at jeg ikke kan låne latterlige skr. 275000,-. De ønskede ikke at hjælpe mig, det var hvad de sagde. Og det skal lige siges at min økonomi er fin, og tjener omkring dkr. 300000,- om året. Jeg er godt nok rystet.

Besvaret

Ja, det lyder vanvittigt.Hvis det er et boliglån har de jo sikkerhed i boligen.Jeg må at jeg ikke har nogen problemer med Skåne's provinsbank i Helsingborg.Jeg har 2 lån nu.

Guest l@rsen
Besvaret

Hvis du har penge til udbetalingen lyder det underligt, at de ikke vil låne dig penge. Jeg har selv provinsbanken og der var ingen problemer overhovedet med at låne 250000kr til bostadsrätt. Jeg lod godt nok også min danske bankrådgiver ordne meget af kommunikationen med den svensk bank. De vil gerne have at der er nogle der kan sige god for din økonomi, og det burde din danske bankrådgiver kunne gøre hvis han kender dig og din økonomi. Den Danske bank har jo Provinsbanken i Sverige som datterselskab, så de har vel en del at skulle have sagt med at låne penge ud, selvom det er fra Sverige. Så mit råd er at ordne det igennem din danske bankrådgiver, de skal jo lave noget for deres løn....

Guest michael
Besvaret

Nu er det sådan at jeg har en lille dansk bank.Og de har ikke en svensk samarbejdspartner. Men jeg bad den svenske bank om at ringe til min bank for at få at vide, at jeg var en god kunde. Men det var åbenbart ikke nok.

Besvaret

Aha,det er her du har problemet.Du bør efter min mening skifte til en bank der findes på begge sider.Det vil gøre livet lettere for dig.Jeg er klar over at du måske har et godt forhold til din danske bank, men det nytter ikke noget hvis du bor i Sverige.Hvordan vil du ellers overføre penge ? Den normale måde tager normalt ca 3 dage, koster et gebyr og giver lavere kurs.En penderkonto,sundkonto eller brokonto er meget bedre.

Guest michael
Besvaret

Hej Steen Jeg har fået lavet en konto hos Danske Bank, men det har ikke hjulpet specielt. Den konto havde jeg inden jeg var i Sverige for at snakke med Skånes Provinsbank. Så det er heller ikke der problemet ligger.

Guest seldrup
Besvaret

Til Michael et godt tip Din nuværende bank skal sende en godkendelse af af at du er en god betaler til den ønskede bank i Sverige via brev eller fax for at du kan låne penge det er det der skal til for at du kan låne penge sådan var det ihvert fald i mit tilfælde

Guest joachim
Besvaret

Ja Seldrup har ret. Jeg er selv kunde i Danske Bank og fik min bankrådgiver til at sende papirer til oprettelse af en konto. Så det hele starter fra Danmark´.

Guest michael
Besvaret

Jeg HAR fået mit lån. Jeg fik det i Nordea uden problemer. Og de ringede selv til min bank i Danmark. Så jeg er "svensker" fra den 14. juni. proud.gif)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...