Guest tim Skrevet December 21, 2004 Rapporter Skrevet December 21, 2004 Hej. Jeg har læst diverse tråde her på siden men syntes ikke der er svaret på nedenstående. Hvis jeg ønsker at låne pengene til min fremtidige bostadsrätt hos Skandiabanken i Sverige skal jeg oprette en konto, for for at kunne gøre det skal jeg have et Svensk personnummer eller et andet stykke papir. fik ikke lige styr på navnet. Men hvordan er det lige jeg får et svensk personnummer før jeg er flyttet og jeg kan jo ikke flytte før jeg har købt lejligheden. Hvordan løser man lettest ovenstående, hvad har i andre gjort i lign. situation. Tim
swoop Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Hej Tim, banken (dvs Skandiabanken) opretter et fiktivt personnummer til dig, og med dette personnummer kan du så låne penge til den ønskede lejlighed. Når du efterfølgende har fået et 'rigtig' svensk personnummer, vil dine bankforhold ændres, så det rigtige personnummer benyttes. Det er også med dette personnummer, du kan begynde at bestille VISA-kort mv. Der findes faktisk allerede et par tråde rundt omkring på debatten, der er f.eks. denne: http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/1592.html Jeg håber det kan bruges, ellers må du endelig spørge igen.
Guest tim Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Hej Allan. Tak for dit hurtige svar. Ja det var også sådan jeg forestillede mig at det ville foregå. Men den person i kundeservice som jeg snakkede med i går i Skandiabanken i Sverige. Mente helt bestemt at man ikke kunne låne før man havde det svenske personnummer. Nogle som har erfaring med lige netop skandiabanken eller som kender en rådgiver i skandiabanken som har styr på ovenstående. Tim
swoop Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Her kan jeg desværre ikke hjælpe. Jeg har kun benyttet mig af Nordea og FöreningsSparbanken. Har du specielt gode erfaringer med Skandiabanken i Danmark, siden du vælger dem i Sverige?
Guest tim Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Hej Allan. Jeg har allerede fået svar fra Skandiabanken, sendte en email til dem. Og havde svar efter 10 minutter. De skriver følgende: Hej! Tack för ditt meddelande! Hos skatteverket kan man få något som heter samordningsnummer. Kontakta dem så kan de hjälpa dig. Kender nogle noget til dette samordningsnummer og er det skatteverket i Malmø jeg skal kontakte. ? Ja, jeg har har skandiabanken og har stadig i Dk i 3 år. Jeg er glad for den, men det er jo ikke en bank man skal vælge hvis man kan klare sig uden personlig rådgivning i banken og kan "nøjes med at ringe osv. Jeg har indtil nu været meget tilfreds. Derfor vil jeg også gerne benytte skandiabanken i Sverige. Har desuden læst i en anden tråd at det fungerer fint, men den gratis manuelle overførsel fra ens danske skandiabankkonto til den Svenske. Tim
swoop Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Tak for svaret Tim. Det var ikke, fordi jeg ville lokke nogen over i Nordea eller FöreningsSparbanken, tværtimod. Og man er jo altid interesseret, hvis anden bank er mere attraktiv end nuværende. Jeg kan desværre ikke hjælpe angående dit spørgsmål omkring samordningsnummer. Jeg har aldrig hørt om dette nummer før.
Guest dansken Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Jeg tror at Skandiabanken har misforstået noget. Et samordningsnummer er noget man får istedet for et personnummer, hvis man arbejder i S og er bosat i udlandet (f.eks. i DK). Har du prøvet at få Skandiabanken i DK til at kontakte samme i Sverige?
Guest tim Besvaret December 21, 2004 Rapporter Besvaret December 21, 2004 Hej. Ja jeg har prøvet at kontakte skandiabanken i Danmark men de arbejder vist ikke så godt sammen med deres svenske afdeling så de kan ikke kontakte deres svenske afdeling. Jeg har skrevet til det svenske Skattekontoret så vi se hvad De svarer. Tim Mvh Tim
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu