Guest hej1976 Skrevet July 3, 2002 Rapporter Skrevet July 3, 2002 Jeg har hus i Sverige og ønsker at flytte der over, men jeg vil beholde mit job i dk. Jeg vil gerne købe en bil i Sverige, men kan ikke købe den kontant. Jeg har til udbetalingen, men kan jeg få lån når jeg får løn fra danmark ? Jeg betaler jo ikke skat i Sverige. Håber der er nogle som kan give nogle råd, inden jeg flytter.
Guest hanne Besvaret July 4, 2002 Rapporter Besvaret July 4, 2002 Hej! Har du prøvet at læse "Forumsiderne"? Der er masser af informationer om det emne og i øvrigt også på "pendlerguiden"
Guest peter Besvaret July 4, 2002 Rapporter Besvaret July 4, 2002 Hej 1976, Når du skal låne til bil i sverige, men samtidig har dit job i DK kan det give lidt problemer. Du har selvfølgelig flere muligheder for lån, men jeg kan beskrive 1 af dem : Hos bilforhandleren. Bilforhandleren har som regel en finansieringsselskab tilknyttet hvor man kan søge om lån. Problemet for dig er at din indkomst ikke er registreret i Sverige hos UC(står andet steds) Dette betyder at en lånegiver sandsynligvis vil kræve dokumentation for at du er fastansat og får din løn i DK. Normalt ville en lønseddel være nok i DK, men i Sverige kræver de et brev fra din arbejdsgiver. Dette er selvfølgelig også muligt, men personligt vil jeg aldrig accepterer at min arbejdsgiver skal blandes ind i min privatøkonomi. Den anden mulighed er banken (både den danske og den svenske) Her fungerer det stort set som i dk. Det vil være en fordel for dig at vælge en bank der har afdelinger både i DK og sverige, og som kender din økonomi i forvejen. Banken i sverige kan kræve pant i bilen men det afhænger(bl.a) af hvor godt de kender dig.
Guest thomas Besvaret August 13, 2002 Rapporter Besvaret August 13, 2002 Jeg undersøgte bil lån ved DiBa Finans, de ville ikke blandes ind i en Svensk bil, da de ikke kan få pant i en bil registreret i et andet land. Kort fortalt, hvis ikke du kan betale dit lån, hvordan skulle banken så få fat i den bil, da de faktisk på papiret ejer den til den er betalt? :-)
ulmus Besvaret August 14, 2002 Rapporter Besvaret August 14, 2002 Hvad er problemet? Hvis man bor i Sverige og har et svensk personnummer, men arbejder i Danmark, kan man da sagtens låne til en bil i en svensk bank. Det er klart, at det straks er sværere at låne til en svensk bil i Danmark, men hvorfor skulle man også det?
Guest thomas Besvaret August 20, 2002 Rapporter Besvaret August 20, 2002 Det kunne hænge sammen med at den Danske bankforbindelse kender ens økonomi. Hvis Sverige konverterer til Euro på et tidspunkt KAN det have en del indflydelse på kursen. Ved at låne der hvor man har arbejdet, overføre pengene, og betale, så har man betalt kursen for pålydende ved overførslen, og ikke hvad den nu svinger mellem en gang i fremtiden. Jeg er bare på den sikre side,og holder lån og sikkerhed i DK, og derefter overfører hvad jeg skal bruge i Sverige. Tænk hvor ærgerligt det ville være at optage et Svensk lån, og noget drejede rundt, så Svensk valuta blev en lile smule dyrere end den Danske krone, så bliver dine lån dyre. Man ved hvordan det ser ud i disse år. Ingen kan spå om værdifastsættelser ved valuta ændringer.
Admin Besvaret August 20, 2002 Rapporter Besvaret August 20, 2002 Og hvad så hvis kursen på den svenske krone falder ? Som den har opført sig i den tid jeg har boet har er det mest sansynligt at den falder og gælden af et evt svensk lån, vil dermed blive mindre i forhold til ens løn. Så længe der ikke er nogen der kan spå om kurserne er der ingen sikker side.
Guest hubbie Besvaret September 5, 2002 Rapporter Besvaret September 5, 2002 Er der nogen som har erfaring med at låne penge til en bil man privatimportere fra Tyskland til Sverige? I Tyskland skal man betale kontant og Svenske banker vil kun låne "svenske" biler, ligesom danske banker kun vil give lån til danske (mht. pant).... Når bilen privatimporteres fra Tyskland går der typisk et par uger inden den er "svensk" Har nogen prøvet ov?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu