Jump to content

Før svensk bank & autogiro....

Recommended Posts

Skrevet

Puha, hvor besværligt kan det dog være... Lørdag d. 29/6, begiver jeg mig gladeligt mod postkontoret for at betale min husleje hvilket jeg får oplyst, at jeg desværre ikke kan der. Ærgelig må jeg vente til mandag d. 1/6 hvor jeg istedet tager til en bank, som underligt nok, ikke vil tage mit Visakort i skranken, men får oplyst, at jeg kan hæve pengene i automaten og betale, bare ikke hos dem idet de er en pengeløs bank!! ( det er jo ellers fordelen ved plastikkort) Jeg hæver max. på mit visakort, dvs. 2000 skr. om dagen, selvom min husleje er på 4000 skr. 2/6 prøver jeg endnu et postkontor, men bliver henvist til svensk kassaservice. Svensk kassaservice tager jf. skiltet på døren imod Visa...endelig. Men nej, de kan, tyvärr, ikke tage mit Visa, kun op til 2000 skr. og kan ikke dele betalingen op 2 betalingsformer. Jeg går ud og hæver max. 2000 skr. igen, men pga. gebyr har jeg nu sammenlagt kun 4000 skr. og regningen lyder på 4010 skr. Ærgelig spekulerer jeg på om jeg nu skal ud og tigge men prøver en anden banks bankomat hvor jeg godt kan hæve. Og endelig kan jeg gå ind på kassaservice og betale min regning. 3 dage for sent, gebyr for 3 gange hævning i en svensk bankomat, en masse motion og en del erfarring senere. Har selv arbejdet for Visa og benyttet kortet i mange lande, men ingen steder er det så kryptisk som i Sverige. Har dog fået oplyst, at jeg kan få sat max. hævning på mit Visa op hos min danke bank, hvilket skulle gøre det nemmere en anden gang jeg skal betale et girokort i Sverige. Dette var bare en lille oplysning til andre i samme situation om hurtigt at få oprettet en svensk bankkonto og få tilmeldt autogiro/ netbanking. Og så er der jo lidt at grine af for andre... happy.gif Tina K.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...