Guest thomas Skrevet September 3, 2002 Rapporter Skrevet September 3, 2002 Jeg er langt om længe (10 mdr.) ved at ordne en handel, skrev under på en lejlighed i dag, og er nu på vej over. Fandt endelig hvad vi ville have i City :-) Nordea har en specialrådgiver der vejleder direkte på Sverige, da en almindelig rådgiver ikke længere kan give optimal service, gundet alle særregelerne. Han er specifik på skat, samarbejdspartnere (svensk bank), faldgruber m.v. Jeg ved ikke om det er helt nyt, men nu er informationen givet videre til jer andre. Endelig på vej mod Malmø.....weeeeeeeee
Guest lejeboliger Besvaret September 4, 2002 Rapporter Besvaret September 4, 2002 Godt for dig! :-) Der er, for alle dem der ikke er interesseret i at købe en andel/bostadsbevis, forholdsvis gode muligheder for at finde en lejelejlighed inden for en kortere tid, hvis man ser sig omkring. I Sverige betaler man ikke et depositum for en lejlighed. Men jeg vil da sige, at hvis man har planer om at bosætte sig i Sverige, så skal man nok lige vende sig til, at i Sverige kan man stort set ikke købe noget som helst, uden et personnummer. Det får man selvfølgelig, når man flytter hertil, men svenskerne er meget grundige med at chekke dit (svenske) personnummer, når man handler i deres butikker, telefon, parkeringsplads, internet, ja der er næsten ikke det sted, hvor man ikke bliver tjekket. Lidt i overkanten efter min smag. Er man først registreret som dårlig betaler i Sverige, så kan man godt kysse sin tilværelse farvel. Men sådan er der jo så meget. ;-) Held og lykke med dit projekt.
Guest toft Besvaret October 10, 2002 Rapporter Besvaret October 10, 2002 Til Thomas O. Jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne videregive navn og nummer på denne "specialrådgiver" som Nordea har?? Idag er jeg kunde hos Skandiabanken, men da jeg regner med at flytte til SE inden for et halvt år, så er jeg allerede i gang med at forhøre mig i diverse banker omkring tilbud på boliglån hvis jeg skifter bank. Danske Bank er godt i gang med at komme med nogle forslag til mig, og SEB-DK og SEB-SE har jeg også været til møde med. Sagen er dog at jeg har ringet til Nordea i mandags, og blev lovet at jeg ville blive ringet op af en rådgiver på området. Da jeg ikke har hørt noget fra Nordea her tre dage efter, har jeg lige ringet til dem igen - og blev stillet om til en ellers noget underlig kvinde i Nordea!! Hun kunne oplyse mig at de kun ville se på et evt boliglån til mig hvis jeg skiftede til Nordea først!!! Ellers skulle jeg betale et gebyr på 550 DKK for at mødes med en rådgiver, for de havde ikke tid til ikke-kunder. Hele samtalen tog ca. et minut, og så var det farvel og tak til Nordea. Hold kæft hvor er jeg rystet over sådan en service. Jeg har altid troet at alle banker var interesseret i nye kunder, og villige til at give et bud til en ny potentiel kunde for at lokke vedkommende til lige netop deres bank, men sådan er det åbenbart ikke med Nordea. Og det skal lige siges at Nordea ikke ved en brik om min nuværende økonomi eller andre ting omkring mig de måtte være interesseret i, så jeg fatter bare ikke en S... :-((((
Guest thomas Besvaret October 10, 2002 Rapporter Besvaret October 10, 2002 Toft nu forholder det sig sådan at de har den service for egne kunder. En bankrådgiver skal også tjene sin egen løn ind på en eller anden måde. Jeg forstår egentligt godt din skuffelse men du må da også se det med deres øjne, de har dig ikke som kunde, hvorfor skulle de ofre tid på dig i en hverdag der er mere og mere presset. Ydermere er der også forskel på ALLE forretninger, banker som meget andet, der ligger i eks. en storby, der er rigeligt med kunder alligevel. Jeg bor i en mindre provinsby, har stadigt min Danske lønkonto hos dem, og derfor er de bedre med servicen. Sådan er det nok bare, og det gælder alle erhverv. Prøv at høre med din bankrådgiver, i SEB eller hvor det var, der kan du måske få samme service. Iøvrigt hjælper det at komme med et personligt fremmøde i banken, så kan de danne sig et bedere indtryk af dig. Tænk situationen om igen, hvis du var bankrådgiver og du skulle vurdere om en ny kunde var et emne der var velkomment i banken. Ingen kan lide dårlige kunder, hellere afvise en end få en dårlig kunde ind. Gå du hellere ind og få en snak med dem :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu