Jump to content

Bolån - Hjæælp jeg skal svare inden Fredag!!

Recommended Posts

Guest pendlerkaj
Skrevet

Hej Alle, Jeg er ved at købe en lejlighed i malmø centrum til 695.000 med husleje på 2665sek pr mnd. Nu har jeg fået lån via Nordea, men jeg roder rundt i de forslag som bankrådgiveren giver mig!.. Er der nogle der kan hjælpe hvilket kreditlån jeg skal tage?.. Jeg vil beholde lejligheden i ca 2 år, og vil helst gerne tjene på den når jeg sælger den. Jeg vil også helst have en høj rentefradrag. Her er mailen jeg fik fra min bankrådgiver: ------------------------------------------- Hejsan! Översänder ny kalkyl enligt överenskommelse. Vi räknade först med ett kombinationslån bundet i 1 år, månadskostnad inklusive månadsavgift till föreningen 5986:-. I alternativ 2 delar vi upp lånen i en rörlig del, 347.000 till 5,50 % och ett kombinationslån på 268.000 till 5,45 % med en årlig amortering på 2680: - då blir månadskostnaden 5691:-. Delat vi i stället upp lånesumman på 3 krediter blir det som följer: 175.000 bundet i 3 månader, ränta 5,50, ingen amortering 172.000 bundet i 1 år, ränta 5,45, ingen amortering. 268.000 bundet i 2 år, ränta 5,70, amortering 2680/år Månadskostnaden blir 5739:- brutto. netto 4884:- inklusive månadsavgift till föreningen på 2665:- Jag behöver ditt beslu senast fredag den 13 december Med vänliga hälsningar Jonas Jacobsson Nordea Bank Sverige AB ------------------------------------------- Hvilket forslag er bedst ifølge jer? Jeg takker på forhånd!..

Guest pendlerkaj
Besvaret

Her er et svar fra ham bagefter: ------------------------------------------- Lägsta månadskostnad ger alternativ 2, 4850:- netto. Skillnaden gentemot alternativ 3 är inte så stor, men alt. 3 ger en större trygghet då en mindre del är rörligt. Netto för alt. 1 är 5126:-. Skillnaden ligger till större delen i en högre amortering 6150:-/år gentemot 2680:-/år för övriga alternativ. Jag rekomenderar alt. 3, även om kostnaden är något högre. Jag tycker att tryggheten att veta vad det kostar är 1:a prioritet. Hälsningar Jonas -------------------------------------------

Besvaret

Hejsan, Som din bankmand skriver vil han anbefale alternativ 3, hvilket jeg umiddelbart også syntes lyder mest fornuftig. Den renteforskel der er på lånene er så lille at du ikke vinder meget ved at tage de lidt mere risikofyldte lån. Det er lidt svært at gennemskue hvad der er bedst for dig, da det jo også afhænger af din økonomi osv. Men når du kun skal have lejligheden i 2 år ville det nok være bedst at tage det lån der giver mest sikkerhed.

Guest pendlerkaj
Besvaret

Kursfald & fortjeneste - Hvad med at tage hensyn til kursfald? Altså hvis svenske kroner falder i værdi? Jeg arbejder jo i dk, ville det ikke være mere sikkert at låne dem af nordea dk? og er det ikke for lang tid at låne 615.000?.. altså 3000SEK om måneden til kreditlån = 205 måneder = 17 ÅR. Kan jeg overhovedet risikere at tjene på lejligheden hvis jeg vil sælge den om ca. 2 år?... hvis den nu f.eks. stiger med 100.000.

Besvaret

Hej igen, Kursfald på den svenske krone vil kun være til din fordel, hvis du arbejder i dk. Det gode ved den type lån (forslag 3) er at du kun betaler renten, og hvis du ønsker at nedbringe gælden kan du indbetale ekstra hver 3 månede(hver gang lånet fornyes) hvis du vil.´ Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål mht fortjeneste. Hvis lejligheden stiger 100.000 kr, ja så tjener du også 100.000 kr - den skat der skal betales af fortjenesten(står andet sted)

Guest pendlerkaj
Besvaret

Tak for hjælpen Peter S, En af mine kammerater er bankrådgiver, så jeg tog lige fat i ham. Han forklarede mig tingene tydligere, og da jeg ønsker ihvertigtfald at beholde lejligheden i ca. 2 år skulle jeg gerne gøre således; lån1 : 347.000 till 5,55 % 2år lån2 : 268.000 till 5,35 % 1år 5.683 brutto 4.844 netto såe.. Det gør jeg så happy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...