Guest hempel Skrevet December 21, 2003 Rapporter Skrevet December 21, 2003 På grund af bopæl i Sverige, kan jeg ikke optage lån/lease en bil hverken i Danmark / Sverige. Derfor søges en investor, som vil investere ca. 300.000 Dkr - med minimal risiko. Saab 9-3 SportSedan Aero 2.0T 210 hk Tillval Black Lättmetallfälg 5-spoke Twin 17x7" Backspeglar (utvändiga) med elmanövrerad infällning 1900 Saab Infotainment Plus (Prestige 300) 30900 Läderklädsel "Sport", Slate Grey 8000 Pilotpaket med elman. framstolar 21900 Totalt 349200 SEK Forslag til ordning: 4500 Dkr * 84 måneder = 378000,- Dkr (Årlig fortjeneste = ca. 9300 Dkr). I hele afbetalings perioden, har DU i tilfælde af at betalingsaftalen ikke overholdes, ejendomsretten, således at i tilfælde af manglende betaling, har DU altid bilens værdi. Derfor er denne løsning af meget lille risiko, men med en fornuftig fortjeneste. Kontakt: PogT Experten Allan Hempel Malurthaven 179 2730 Herlev Tlf.: 6077 2244 Email: hempel@hjortegaarden.dk
Guest jesper Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Det går da ellers fint for os andre, at låne penge i DK...selvom vi bor herovre.
Guest hempel Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Kanon. Så er mit problem jo løst :-) Hi hi Men så heldig har jeg desværre ikke været!!
Guest julemanden Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Altså, du tilbyder at man kan stå som ejer af bilen.... ??? Inden du får flere gode ideer, så skal du måske lige vide hvad forsikringen koster i sådan et tilfælde... Den vil jo blive sent til ejeren. Og, hvis du bliver stoppet i bilen i dk, hvem tror du så får bøden ? Hvad med vejskat ? Eller, hvis du sætter bilen ind i et træ.... Så er det jo "ejeren" der stiger i forsikrings præmie... Det er jo ikke specielt gennemtænkt, vel ? Købe en bil du har råd til, det vil nok være det smarteste
Guest hempel Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Mindre formuleringsfejl/misforståelse!!! Investoren er stillet på samme måde som ved billån i DK, dvs at hvis ikke aftalen overholdes så vil investor BLIVE ejer!! Jeg er bosat i Sverige, derfor har jeg ikke nogen af ovenstående problemer, og jeg er bekendt med hvad den koster også i forsikring
Guest arne Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Hvis bankerne der professionelt håndterer pengesager afviser dig, vil det jo nærmest være selvmål at låne dig penge som privat. Spørger du virkeligt om en herinde, vil låne dig 300.000kr til en bil? Gør som os andre, køb en bil du har råd til. Og lad være med at trække en venlig sjæl herinde med ned i hvad det end er du befinder dig i. Som det lyder er du nærmest økonomisk insolvent, og så vil du køre dyr bil, og ingen vil låne dig pengene. Se nu lyset mand. Køb et togkort. Jeg mener det.
Guest juleanden Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Jamen, hvilken garanti vil en privat investor have ??? Ingen !!! Hvis en bank ikke vil låne dig 300.000 dkk, tror du så andre vil ? Du må da være komplet vanvittigt hvis du tror nogle går med på det projekt. 2 dage efter bilen er leveret, står der måske hele Bandidos og kræver papirene makuleret.... Tænk dig om.... Her er et link du måske skulle benytte dig af: http://www2.blocket.se/view/1881605.htm?l=0&c=1&city=0
Guest michael Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Jeg tror næppe nogle vil have 300.000 dkk ude og "svømme" for en indtægt på 775 dkk per måned. Selv jeg ville sgu' kunne tjene flere penge ved at sætte pengene anderledes. F.eks. købe en bolig mere i sverige ! Hvad nu hvis du flytter tilbage til Danmark om 2 år.... Så har man en Saab som man kan sælge for 185.000 Sek.... genial ide !!! Nogle der vil låne mig til en ny Porsche ???
Guest getreal Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Så vidt jeg kan regne ud, svarer dine betingelser til et billån på 5.5% p/a. Som privat "investor" der betaler topskat, svarer dette til et årligt nettoafkast efter skat på 2,2%. Og du lægger ingen udbetaling...? Held og lykke med det...!
Guest no Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Allan, du har tidligere sagt, at din løn er 11.000 dkk udbetalt.... og, jeg har tidligere regnet lidt på dit budget Husleje 1400 Brobizz 2500 Forsikringer 1000 Mad/forplejning 1000 Benzin (min.) 2500 Billån 4500 Det giver ialt 12900 Held og lykke med at låne penge !!!
Guest nikolaj Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Hej Allan. At der ingen risiko er ved at låne dig pengene passer jo ikke helt. Kommer det såvidt at du ikke betaler en måneds afdrag på lånet vil investoren hente bilen... fint nok, så har han en bil til 300.000 eller hvad den nu er værd på det givne tidspunkt. Investor har valget at køre i den, eller at sælge den. Sælger investoren bilen vil den aldrig i livet kunne sælges til lige præcis det som lånet er afbetalt til. Ergo: Minimal risiko er en stærk overvurdering af fakta, specielt med et underskudsgivende budget. I teorien kunne jeg godt låne dig pengene, men så ville jeg selv stå med bilen den næste måned (fordi du ikke har råd til afdragene), og indkassere et tab på minimum 20.000 fordi jeg ikke kan få det hjem som jeg har lagt i af penge. Hvorfor bruger du ikke lidt mere tid på at regne tingene igennem før du kommer med et budget. Hvad har du REALISTISK af omkostninger hver måned - når du vel at mærke ER flyttet... jeg snakker ikke om hvad dine udgifter lige p.t. er...
Guest nikolaj Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Desuden er 84 måneder for lang tid at afbetale over ... det skal være 5 år/60 måneder.
Guest hempel Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Tak for de mange bekymringer!! Men kontakt mig såfremt du ønsker at investere, så vil jeg naturligvis gerne dokumentere at jeg KAN betale..... Men dette er ikke skrevet for at få en diskution/debat igang, men er et tilbud til folk som har mange penge, som de ønsker at investere, med lille risiko. Og da det er i Firmaets interesse og da jeg har to erhverv er der rimelig sikkerhed for pengene!
Guest kasper Besvaret December 27, 2003 Rapporter Besvaret December 27, 2003 Hvis du skal bruge den i firma sammenhæng, kan de fleste store forhandlere lave noget leasing lign. Hvis firmaet skriver under på det. Ellers vil de fleste bilforhandlere med glæde finansere et lån, det kræver slevf. økonomien er iorden. Dog er der en del rabat at hente ved en kontant handel uden byttebil.
Guest dansken Besvaret December 27, 2003 Rapporter Besvaret December 27, 2003 Hvis din økonomi nu er så god og risikoen er så lille, hvorfor er det så lige at din bank ikke vil låne dig pengene? Det er jo det de lever af. Det virker lidt tvivlsomt.
Guest dansken Besvaret December 27, 2003 Rapporter Besvaret December 27, 2003 Jeg læste lige et af dine tidligere indlæg: ----------------------------- "Hej Allesammen. Vi har lån 7-8 forskellige steder i Danmark. Flere af firmaerne er svenske, men gælden er til den danske del." Kan firmaerne inddrive gælden hos mig, enten i form af penge eller mine ting? Eller kan jeg regne med at de ikke kan gøre noget som helst?" ------------------------- Det kunne måske være derfor at de ikke vil låne dig penge?
Guest jb Besvaret December 28, 2003 Rapporter Besvaret December 28, 2003 Hr. Hempel! Ta' dit eventyr og sælg det i Sahara. Du reklamerer selv med dine personlige økonomi. Derfor tillader jeg mig at kommentere den. Det stinker langt væk af skumle kreditvirkomheder, RKI, dyre kontokort og andre betændte forhold. Hvornår er det, man tyr til den slags kreditordninger?! Det er, når banken har sagt nej. Banker er ellers ivrigt efter at sælge lån. Så når de en efter en har sagt nej til din økonomi, så lyder det ret suspekt. Lad os bare kalde dem alternative kreditvirksomheder. De ta'r netop tårnhøje renter, fordi de hiver kunder som dig ind i deres stald. Vel at mærke kunder med en tårnhøj risiko. Og det gør de til en forrentning, der ligger på den forkerte side af 20 procent i ÅOP. Hvordan i himlens navn kan du forestille dig, at nogle vil hoppe på dit projekt til en forretningen, der er bedre end på mit boliglån? Spar os venligst for flere af dine lukrative investeringsprojekter. Få samlet trådene på din økonomi, inden du bliver erklæret personlig konkurs. Du lyder til at være særdeles insolvent. Og drop så tanken om at købe en bil, med mindre du vinder på syv rigtige i Lotto. Alt andet lyder særdeles urealistisk!
Guest andré Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Hr. Hempel, kan jeg spørge hvem der i givet fald har registreringsattesten opbevaret efter aftales indgåelse? Et forbrugerprogram har netop advaret mod disse fiduser: Den naive investor må jo - logisk nok - aflevere registreringsattesten til brugeren. Dvs. "ejendomsretten" er ren og skær fiktion, idet brugeren blot sælger bilen, indkasserer pengene, hvorefter den glade investor hænger på gælden. For Gudernes skyld, hold jer derfor langt væk fra disse løsninger af "meget lille risiko, men med en fornuftig fortjeneste". Det er mere alvorligt end blot en tvivlsom investering - det er ruin.
Guest andré Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Mine damer og herrer, se også dette link for at få information om lignende fupnumre (video): http://www.dr.dk/pubs/nyheder/template/lib/ram.jhtml?multimediaID=73925 I skal 15 minutter og 28 sekunder ind i indslaget (kræver en hurtig forbindelse).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu