Jump to content

Maler erfaring søges.

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg bor i et nyere byggeri hvor man virkeligt har elsket at bygge med gibsplader. Det er ikke svært sætte tapet op på disse gibsplader, men hvordan får man det lige ned igen uden at ødelægge pladerne. Men at sætte tapetet så grimt op som de Svenske håndværkere er også i sig selv en kunst. Har gået og kigget lidt på de vægge et stykke tid nu, og jeg ved trods alt godt det ikke nytter at slå på gipsen, eller udøve unødig vold. Så jeg spørger nu efter lidt konsulent bistand eller et par gode tips til at masterminde den grimme tapetvæg, inden jeg sanerer det hele med en økse i fustration :-) Har fået et malerråd med sæbevand får tapet til at løsne bedre end en damprenser, men hvad med gibsen? En evt. maler imellem pendlerne, kunne godt få et weekend job her. Kan man få det tapet til at løsne sig, uden at hele gibspladen løsner også?

Besvaret

hej thomas. vand er forbudt på gipsplader!, brug en spartel og en hobbykniv og fjern al det tapet du kan få ned uden at lave for mange skader på gipspladerne. derefter skal væggene grundes før du begynder at spartle det hele op. jeg har med fordel grundet væggene med en maling der hedder isolergrund som bruges til at isolere mod vandskjolder, nikotin, sod. den efter lader overfladen helt blank ligesom lak derfor kan spartelmasse, maling, vand ikke løsne det tapet der sidder tilbage. nu er der kun den hårde vej tilbage og det er at spartle væggene med sandspartelmasse til de er helt jævne, derefter skal de slibes og derefter grundes med en forankringsgrunder så maling, tapet, eller glasvæv får en ordentlig vedhæftning. skal der bare et nyt lag tapet på, kan du nøjes med at høvle de gamle tapetoverlæg med en tapet høvl derefter spartle samlingerne for derefter at gi væggene en gang grunder. gipsplader er et billigt og nemt byggemateriale men der burde være en lov der forbød tapet på disse. det er kun knofedt eller en god pengepung til en maler. hilesen brian øllegaard bygningsmaler

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...