Guest brian Skrevet January 20, 2005 Rapporter Skrevet January 20, 2005 Så lige Jans indlæg som var fejlplaceret i den tråd. Det lyder jo spændende nok også til prisen. Men er der nogen der har kendskab til sådanne kurser? for jeg er lidt træt af at man skal være lidt halvstiv før man snakker godt svensk
Guest carspar Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Der er kurser lidt som AOF i Dk. Jeg har selv været på et kursus hos Folkeuniversitetet i Malmø for nogle år siden, det var en fiasko for mig. Det handlede om grammatik og om at skrive korrekt svensk, det er ikke det første jeg skal bruge. Men Folkeuniversitetet i Malmø er netop blevet kritiseret for at lægge for meget vægt på grammatik i starten. Så jeg bifalder at der laves et pragmatisk kursus. http://www.malmo.abf.se/ Selv taler/skriver jeg øresundska og det går fint i hele sverige, jeg har meget kontakt til svenskere i dagligdagen da jeg arbejder i et svensk firma i sverige. Det er lidt af det Jan vil vise hvilke ord/sætninger i skal undgå og hvad der skal i stedet for. Men jeg har ikke selv været på dette.
ulmus Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Jamen Brian, det er dit indlæg jo også ;o) Der er faktisk en tråd, der hedder "Sundhed og UNDERVISNING", og der er der en masse indlæg om netop "Svensk for danskere", også forskellige erfaringer. Prøv at læse dem, og finder du ikke, hvad du søger, så spørg bare igen.
Mette Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Jeg synes umiddelbart også at kurset hos ABF lyder interessant/udbytterigt. Har lige skrevet en mail til dem om hvornår der begynder et hold.
Guest brian Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 judith> Er aldrig kommet længere end det første ord i den gruppe...Sundhed..også tænkte jeg det har noget med vitaminpiller og nivea creme så den er jeg fløjet let hen over Men jeg har ihvertfald skrevet til dem for at få mere info. Prisen er jo også overkommelig.
Guest brian Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Judith> De tråde der er om det emne er jo fra 2003. Det er trods alt sket lidt siden da. Så jeg kan medgive dig at tråden måske skulle have været i den gruppe men en ny måske havde været på sin plads Mette>Ja jeg venter også spændt på svar fra dem så man måske kan komme igang.
ulmus Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Brian, du har fuldstændigt ret i, at det er en gammel tråd, men den fortæller dog om Folkeuniversitetets kurser. De fleste af dem, der skriver herinde, har været her "længe" -jeg selv i 3½ år- og det er egentlig ikke mit indtryk, at ret mange af "de nye" har gået på svenskkursus. Derfor henviste jeg til vores gamle erfaringer. Men jeg synes bestemt, at det er relevant at tege sådan et kursus, for man lærer også noget om sit nye land, og det er da en god ting. Jeg så forresten også, at man kan gå på kursus og lære SKÅNSK! Det var måske endda bedre endnu. ;o) Jeres egne erfaringer på området skal være MEGET velkomne her i debatten, men så under tråden undervisning, ikke? ;o)
Guest brian Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Judith> Du giver dig ikke før du får ret "men så under tråden undervisning, ikke? ;o)" Når kurset er veloverstået (måske) skal jeg ihvertfald nok skrive min uforbeholdne menning om det... Hvor det bliver er, for me 2 know, and you 2 find out
Guest jan Besvaret January 20, 2005 Rapporter Besvaret January 20, 2005 Svar til "Ulmus" Det bliver på skånsk. Er der nogen som har spörgsmål? Ring til mig 040-961759, eller maila på: jannedansk@comhem.se. Kigge gerne ind på min hjemmeside:www.designbyme.nu Og läs SKÅNSKE DAGBLADET fredag d. 21 januar
Guest krogh Besvaret January 24, 2005 Rapporter Besvaret January 24, 2005 Er der nogen der har prøvet Univerb.dk ´s sprog kurser " Grundkursus - tosproget dvs. man hører først sætningen på dansk og derefter langsomt på det nye sprog. Derefter hører man sætningen en gang til udtalt i normalt samtaletempo. - Består af øvebog på dansk og det nye sprog samt en minigrammatik. - 422 sætninger, ca. 3000 ord fordelt på 42 afsnit: almindelige udtryk, talordene, grundtallene, tiden, ugedagene, farverne, med bil, taxa, indkøb, hos boghandleren, hos tandlægen/lægen, mad, sport, underholdning, på restaurant m.m. - Spilletid ca. 3 timer = 3 cd’er " det koster 298,- dkr
Guest jan Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Til alle som har meldt sig til svenskkursus hos ABF. Der er stort tryk på lige i öjeblikket, der er jo mange andre kursus, men i kommer snart at få besked.
Guest jan Besvaret February 3, 2005 Rapporter Besvaret February 3, 2005 Svenskkursen för danskare blir på onsdagar, på kvällen, med start vecka 6.
Guest birgitte Besvaret February 21, 2005 Rapporter Besvaret February 21, 2005 Hej Jan . Det svensk kursus du omtaler, hvor er det henne? Jeg har forsøgt at melde mig til et på folkeuniversitetet i Helsingborg, men det ser ikke ud som om, det nogensinde starter!
Guest Trine Besvaret February 21, 2005 Rapporter Besvaret February 21, 2005 Kurset er ikke på folkeuniversitetet men på ABF som vist er lidt lig AOK og hvad det ellers hedder i DK. Du kan læse mere på www.malmo.abf.se De startede et hold op i uge 6 men så vidt jeg forstod kommer der nye hold senere hvis tilslutningen er der.
Guest jesper Besvaret February 21, 2005 Rapporter Besvaret February 21, 2005 Der er masser af plads. der var blot 5 deltagere første aften. Der helt sikkert een mindre næste gang. der er ingen der mister noget ved at have misset den første aften. Skriv til jannedansk(a)comhem.se
Guest brian Besvaret February 21, 2005 Rapporter Besvaret February 21, 2005 Var også meget opsat på det kursus men efter at det blev rykket til kl 1830 måtte jeg melde fra. Desværre
Guest mic Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Vi er 4 personer som gerne vil på svensk-kursus i Malmö, når/hvis der starter nyt hold.
Guest jesper Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 mic: I kan da bare melde jer nu, der er som sagt masser af plads. Kurset er dog mere rettet mod den simple "hverdagssvensk". Skriv til Jan som er underviser. Hans mail står i indlægget herunder.
Guest jan Besvaret February 22, 2005 Rapporter Besvaret February 22, 2005 Jeg har bedt om at komme på venteliste til næste hold/kursus de starter, idet jeg endnu ikke er flyttet. Så er der ihvertfald en mere der har givet udtryk for sin interesse
Guest birgitte Besvaret February 23, 2005 Rapporter Besvaret February 23, 2005 Tak for svaret! jeg har tilmeldt mig til næste kursus.
Guest mic Besvaret February 23, 2005 Rapporter Besvaret February 23, 2005 Jeg har skrevet til ABF. De kontakter mig, når der starter nyt hold.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu