Jump to content

ang årlig udgifter ved hus

Recommended Posts

Guest louise karup
Skrevet

vi har en grund i kikkerten hvor der ikke er tilsluttet vand, grunden er 1100 kvm og huset bliver 176 +50 kvm garage. er der nogle af jer der har en fornemmelse af hvad udgifterne ligger på om året eller måneden?????? vi er 1. gangs køber og ved derfor ikke meget, men udgifter til vand,varme forsikring osv hvad ligger det på mvh louise

Besvaret

Hej Louise. Det er jo meget individuelt. Men forsikringsmæssigt vil det årligt være i nærheden af SEK 4500 - villa/hem forsikring (hus + indbo). Ejendomsskat = 1% af ejendomsværdien. Renovation ca. 1800. Varme kommer helt an på hvilken varme (jordvarme, el, gas) men nogenlunde 12.000. Vand er ca. 3000. Håber det hjalp dig en lille smule.

Besvaret

Enig med Mette, det er individuelt, hvad man bruger og hvordan. På den pågældende kommunes hjemmeside kan I finde takster for vand, vandafledning og renovation plus tilslutningsafgifter. Nu ved jeg heller ikke, hvad og hvordan I bygger, men det er for en dansker overraskende dyrt, at få byggetilladelse - bygglov. Til gengæld betaler man ikke ejendoms(værdi)skat - fastighetsskatt - de første fem år på et nyt hus, og kun halv skat (0,5 pct.) de efterfølgende fem år.

Besvaret

Ja, man skal passe på med at generallisere. Jeg spurgte min egedomsmægler om hvad jeg skulle regne med i el og han sagde ca. 100,- om måneden. Jeg betaler 500,- nu :surprise:

Besvaret

Skurup kommunes hjemmeside - www.skurup.se - men det vidste du måske allerede. Svensk fastighetsskatt - jeg påstår hårdnakket at man som dansk grænsegænger - arbejde og skattebetaling i DK og bopæl i SE - kun skal betale det svenske minimumsbeløb = SEK 2800 pr. år. Dertil kommer de særlige regler for nybyggeri. Gå på www.skatteverket.se og find brochure om fastighetsskatt - læs den og bliv klogere.

Besvaret

Enig Kim, uden svensk skattepligtig indkomst kan man max. komme til at betale de 2.800. For mit eget vedkommende fungerer det endda i praksis. Men Louise, det med ejendomsskat behøver I ikke at tænke på de næste fem år. Er det ikke bare skånt?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...