henrik14 Skrevet April 23, 2005 Rapporter Skrevet April 23, 2005 Hej Allesammen herinde.. Er lige blevet medlem på dette forum.. Har lige købt en böstad i malmø i Fredags og skal nu til at gøre alt det praktiske Følgende gør mig godt nok forvirret. :Hvilken kommune betaler jeg skat til ?(arbejder i Danmark). :Mener at have hørt at jeg skal indskrives i malmø-kommune?. :Skal jeg ændre mit skattekort mht. kørselgodtgørelse & fradrag på broen? i så fald, er det så ikke min nuværende skattekommune??? :Mobiltelefon..skal man have både en dansk og en svensk mobil-tlf? Håber at få lidt svar på spørgsmålene, da det virker som om at forumet er fyldt med folk med disse erfaringer.. MVH Henrik
Kristian Rasmussen1 Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Hej Henrik Jeg vil gerne svare på de skattemæssige spørgsmål omkring skattekortet og fradrag: Du skal kontakte den udlandsbeskatning i skatteforvaltningen i den kommune du flytter fra og fortælle at du nu flytter til Sverige, de vil så tage stilling til om om du kan overføres til Grænsegængercenteret SkatØresund - inden de overfører dig kan det være at de laver dit skattekort om med de fradrag du måtte have ellers overfører de dig og beder dig om at rette henvendelse til os i SkatØresund og så laver vi et nyt skattekort til dig. mvh Kristian Rasmussen SkatØresund Admin 1
Thomas Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Hej Allesammen herinde.. Er lige blevet medlem på dette forum.. Har lige købt en böstad i malmø i Fredags og skal nu til at gøre alt det praktiske Følgende gør mig godt nok forvirret. :Hvilken kommune betaler jeg skat til ?(arbejder i Danmark). :Mener at have hørt at jeg skal indskrives i malmø-kommune?. :Skal jeg ændre mit skattekort mht. kørselgodtgørelse & fradrag på broen? i så fald, er det så ikke min nuværende skattekommune??? :Mobiltelefon..skal man have både en dansk og en svensk mobil-tlf? Håber at få lidt svar på spørgsmålene, da det virker som om at forumet er fyldt med folk med disse erfaringer.. MVH Henrik Måske det havde været en ide at undersøge sådanne ting inden man købte:/ Med hensyn til mobil, så er det da op til dig selv hvor mange mobiler du vil have, men søg i forumet på alle de spørgsmål du har. Svarene står herinde!
swoop Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Hej Allesammen herinde.. Er lige blevet medlem på dette forum.. Har lige købt en böstad i malmø i Fredags og skal nu til at gøre alt det praktiske Følgende gør mig godt nok forvirret. :Hvilken kommune betaler jeg skat til ?(arbejder i Danmark). :Mener at have hørt at jeg skal indskrives i malmø-kommune?. :Skal jeg ændre mit skattekort mht. kørselgodtgørelse & fradrag på broen? i så fald, er det så ikke min nuværende skattekommune??? :Mobiltelefon..skal man have både en dansk og en svensk mobil-tlf? Hej og velkommen til Henrik! Kristian har allerede svaret på de skattemæssige spørgsmål, så dem vil jeg undlade mig at kommentere yderligere. 1. ingen kommentare. 2. du skal melde dig, som indflytter på Skatteverkets kontor i Malmö på Kungsgatan 15. De har åbnet: Månd - Tors 08.00-19.00 Fred 08.00-16.00 Se mere info på: http://www.skatteverket.se/ For at kunne registrere dig hos Skatteverket skal du have et internordisk flyttebevis. Dette bevis får du hos de fraflytningskommune i Danmark, og dette er bevis er yderst vigtigt, så du bør hurtigst muligt din kommune i Danmark og få sådanne et. 3. ingen kommentare. 4. jeg tror de færreste tilflyttere til Sverige får en svensk mobil. Det skyldes nok mest, at de fleste samtaler er til danskere i Danmark og opkaldene bliver foretaget i Danmark. Bemærk at det er rasende dyrt at foretage udlandsopkald fra mobil i Sverige, så det begrænser man hurtigt. Opkald til udlandet (Danmark) foretager folk sikkert fra deres fastnettelefon (der findes mange selskaber som er billigere end Telia), eller skifter til IP-telefoni. Jeg håber det hjælper lidt, ellers spørg endelig igen :-)
MultiTabs Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Lige en rettelse til SWOOPs indlæg. De åbningstider du har angivet for skatteverket er henvendelse via telefon. Personlig henvendelse kan kun ske mellem 8-16. Bare lige rart at vide så man ikke møder lukkede døre en onsdag aften kl 18 :-)
swoop Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Det var sku skarp set, den havde jeg ikke engang selv lige bidt mærke i. Jeg takker for rettelsen.
henrik14 Besvaret April 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 24, 2005 Mange tak for hjælpen Kristian Rasmussen1 & Swoop, det er var lige hvad jeg havde brug for. Jeg synes det er fantastisk med den måde vi kan hjælpe hinanden på, herinde.. Har iøvrigt for rigtig mange svar på spørgsmål herinde.. Til dig Thomas Hansen, besynderlige måde at svare på. uanset om det er gode eller dårlige spørgsmål. Mange hilsner og tak til jer to Henrik14
Thomas Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Mange tak for hjælpen Kristian Rasmussen1 & Swoop, det er var lige hvad jeg havde brug for. Jeg synes det er fantastisk med den måde vi kan hjælpe hinanden på, herinde.. Har iøvrigt for rigtig mange svar på spørgsmål herinde.. Til dig Thomas Hansen, besynderlige måde at svare på. uanset om det er gode eller dårlige spørgsmål. Mange hilsner og tak til jer to Henrik14 Javel ja. Såvidt jeg ved er det da meget almindeligt at man undersøger tingene først, før man køber!!! Jeg ved f.eks. at kigger du i tråden under it. står der alt om mobiltelefoni og fastnet, men det kræver selvfølgelig at man søger;)
swoop Besvaret April 24, 2005 Rapporter Besvaret April 24, 2005 Mange tak for hjælpen Kristian Rasmussen1 & Swoop, det er var lige hvad jeg havde brug for. Jeg synes det er fantastisk med den måde vi kan hjælpe hinanden på, herinde.. Mange hilsner og tak til jer to Selv tak. Håber det hjalp dig på rette vej. Ellers må du endelig give lyd fra dig :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu