Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Vi er jo igang med at kigge på lejlighed i sverige, men kan ikke helt finde ud af hvor, vi skal lede...! Vi vil jo som mange andre meget gerne bo i Malmø C, men det er jo både dyrt i husleje, købe, og forsikring på den kommende bil...! Meeen hvor skal man så flytte til...? Det SKAL være et sted hvor min kære kæreste nemt skulle kunne komme til DK via toget. og helst ikke nogle skift (dvs. kun stå på toget uden at skrifte for at komme til KBH H...!) Kan det overhovedet lade sig gøre..? Eftersom at kæresten ikke har kørekort kan hun ikke "låne" bil, desværre...! Ville også lige høre om hvor meget dyrer i tror det er at have bil i Malmø C end f.eks Vellinge og andre små byer undenom Malmø ?

Besvaret

Det lyder som om i overhovedet ikke har gjort noget for at undersøge det selv!!! Malmø er sq da ikke dyrt i husleje, jo, hvis du vil have en kæmpe 4-5 v. og så an på hvor den skal ligge! Ang. toget kan du komme fra Gøteborg til kbh.h uden at skifte så det er bare et spørgsmål om hvor langt i vil væk... Ja selv til ystad:/ P.s. man behøver ikke skrifte for at køre med toget i Sverige, ved ikke hvordan i gør i Roskilde:)

Besvaret
Det lyder som om i overhovedet ikke har gjort noget for at undersøge det selv!!! Malmø er sq da ikke dyrt i husleje, jo, hvis du vil have en kæmpe 4-5 v. og så an på hvor den skal ligge! Ang. toget kan du komme fra Gøteborg til kbh.h uden at skifte så det er bare et spørgsmål om hvor langt i vil væk... Ja selv til ystad:/ P.s. man behøver ikke skrifte for at køre med toget i Sverige, ved ikke hvordan i gør i Roskilde:)
Nu mente jeg ikke ligefrem at det ER dyrt, men om at det kan blive billigere...! Ikke så negativ Thomas
Besvaret
Det lyder som om i overhovedet ikke har gjort noget for at undersøge det selv!!!
Hvis du havde fulgt lidt med ville du vide at han slet ikke har overtalt kæresten endnu og så er det vel ikke så mærkeligthvis han ikke er kommet så langt. Og hvorfor skulle man i øvrigt ikke kunne starte på Øresundsdebatten ?:surprise:
Besvaret
Hvis du havde fulgt lidt med ville du vide at han slet ikke har overtalt kæresten endnu og så er det vel ikke så mærkeligthvis han ikke er kommet så langt. Og hvorfor skulle man i øvrigt ikke kunne starte på Øresundsdebatten ?:surprise:
Så må jeg lige fortælle at han har overtalt kæresten :thumbup:
Besvaret
Vi er jo igang med at kigge på lejlighed i sverige' date=' men kan ikke helt finde ud af hvor, vi skal lede...! Vi vil jo som mange andre meget gerne bo i Malmø C, men det er jo både dyrt i husleje, købe, og forsikring på den kommende bil...![/quote'] Det er tydeligt for enhver, at priserne er steget ganske betydeligt i Malmö, men om det er dyrt, kan man sikkert skrive en større opgave om. Jeg er ikke imponeret over niveauet af den svenske tog/busdrift. Hvis du kigger nærmere på Skånetrafikkens hjemmeside over trafikkort: (http://www.skanetrafiken.se/www_content.asp?TOPPARENTID=77382&FIRSTPARENTID=77394&SECONDPARENTID=77415&TEXTUALID=TAG_MAP) bliver man jo ikke imponeret, hvis man er vant til forholdene i København. Læg specielt mærke til, hvis du kommer udenfor Malmö falder regualiteten ganske betydeligt. Jeg synes det er en lidt forkert problemstilling. Jeg vil hellere starte med at høre om jeres forventninger, hvilken slags bolig vil i have. Skal det være lejlighed, hus, rækkehus..... Når dette er fastbeslyttet, vil det være noget nemmere at besvare spørgsmålet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...