henrik14 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Skrevet April 26, 2005 Spørgsmål mht istandsættelse. Jeg er i situationen at skal gøre min lejlighed i stand med nyt el og nyt køkken. Men så slog det mig lige, at det er nogle helt andre og grimmere kontakter de har herover,,(kæmra store) Er der nogle der har erfaring med at skifte el/kontakter og må man sætte de flotte danske FUGA kontakter op her i Malmø??? Det ville alt andet været flottere,,men ved ikke om det er lovligt, jeg kunne forstille mig at jeg ikke er den eneste som har stødt på dette problem.. Mange hilsner Henrik
Guest Trine Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg tror jeg uden at overdrive kan sige at vi alle er stødt på de skrækkelige kæmpe kontakter... Problemet er at danske kontakter ikke er godkendt i Sverige og at du derfor kan få store problemer med forsikringen hvis uheldet er ude. Vi undersøgte det ikke til bunds da vi hørte fra andre det var en umulig opgave.. Men kontakt evt en svensk elektriker og spørg. Meld endelig tilbage hvis du har gode nyheder, ellers kan jeg sige at man lærer at ignorere dem i sit synsfeldt efter en rum tid...
Kenneth Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Der vor jeg boede før havde jeg kæmpe brune kontakter med brunt emiteret læder på fronten... slå den :-|
Kim H Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Henrik, Jeg mener ligesom Moerke at de danske afbrydere kan give problemer som følge af manglende svensk godkendelse. Desuden kan det være værd at overveje om det er rigtig god ide at fordanske en svensk lejlighed - eller villa. Der kommer en dag, hvor herligheden skal sælges. Så ville en del af de mulige købere observere de "mærkelige" danske afbrydere. Nogle af dem ville opfatte det som noget negativt - bare fordi de er anderledes. Jeg mener at man må acceptere at man er flyttet til et andet land, hvor visse forhold er anderledes og indrette sig efter dem.
Homer Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Vi er i gang med at skulle bygge nyt hus, og har "krævet" at der anvendes danske kontakter (FUGA). Det var intet problem, da de er CE-mærkede - og dermed også godkendte i Sverige...
willerup Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Henrik, Jeg mener ligesom Moerke at de danske afbrydere kan give problemer som følge af manglende svensk godkendelse. Desuden kan det være værd at overveje om det er rigtig god ide at fordanske en svensk lejlighed - eller villa. Der kommer en dag, hvor herligheden skal sælges. Så ville en del af de mulige købere observere de "mærkelige" danske afbrydere. Nogle af dem ville opfatte det som noget negativt - bare fordi de er anderledes. Jeg mener at man må acceptere at man er flyttet til et andet land, hvor visse forhold er anderledes og indrette sig efter dem. Jeg er ikke helt sikker på svensk/dansk udseende lejligheder, men jeg valgte da min lejlighed selvom den så "svensk" ud, og jeg tror også at den kan blive solgt igen selv om den kommer til at se "dansk" ud. Så for mig er der ikke nogen store overvejelser hvad angår ændringer, da det trods alt er mig der skal bo der og se på f.eks. kontakterne.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu