henrik14 Skrevet April 29, 2005 Rapporter Skrevet April 29, 2005 Hej igen Hej alle sammen... Jeg har lige købt en lejlighed midt i malmø i sidste uge. Lige nu går jeg bare og venter på at blive godkendt af foreningen og samtidig med det, har jeg lige hørt fra mægleren at jeg først kan registreres som ejer af lejligheden på HSB ca 2 uger efter jeg er flyttet ind. (skulle ifølge kontrakten overtage lejligheden 13 maj) Min spørgsmål går på.. 1/ hvordan kan det være at foreningen først beslutter sig omkring min optagelse i næste uge, når de lige har godkendt min kammarat som købte en lejl. i samme forening, og skrev kontrakt dagen før mig??? 2/ Er bange for at de ikke skulle optage mig påtrods af bankgodkendelse mv. hvor stor er chancen for at de ikke godkender en ??? 3/ Hvis jeg først bliver registreret hos HSB ca 2 uger efter min overtagelse kan jeg så ikke få fradrag og kørselgodtgørelse i den periode, påtrods af at der ifølge kontrakten står at jeg overtager lejligheden 13 Maj..??? Blev du forvirret... det er jeg Håber at der er nogen der har svar på dette MVH henrik:) :)
Thomas Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 Hej igen Hej alle sammen... Jeg har lige købt en lejlighed midt i malmø i sidste uge. Lige nu går jeg bare og venter på at blive godkendt af foreningen og samtidig med det, har jeg lige hørt fra mægleren at jeg først kan registreres som ejer af lejligheden på HSB ca 2 uger efter jeg er flyttet ind. (skulle ifølge kontrakten overtage lejligheden 13 maj) Min spørgsmål går på.. 1/ hvordan kan det være at foreningen først beslutter sig omkring min optagelse i næste uge, når de lige har godkendt min kammarat som købte en lejl. i samme forening, og skrev kontrakt dagen før mig??? 2/ Er bange for at de ikke skulle optage mig påtrods af bankgodkendelse mv. hvor stor er chancen for at de ikke godkender en ??? 3/ Hvis jeg først bliver registreret hos HSB ca 2 uger efter min overtagelse kan jeg så ikke få fradrag og kørselgodtgørelse i den periode, påtrods af at der ifølge kontrakten står at jeg overtager lejligheden 13 Maj..??? Blev du forvirret... det er jeg Håber at der er nogen der har svar på dette MVH henrik:) :) Hvis du overtager lejligheden d.13 maj. har du vel sørget for at du bliver folkbokført fra den dato? Om der går 2 uger til du bliver reg. i hsb. har intet med det at gøre! Lyder dog mærkeligt, men nu også en underlig dag at overtage den... Betaler tidligere ejer husleje til den første kan det måske være derfor! Det med at blive godkendt er mere en måde hvorpå de sikrer sig at de får en person ind i foreningen som kan betale, da det jo er i alles interesse at hver i sær kan betale deres husleje. Så har du arbejde og de har fået en kopi af dine lønsedler og kontrakt, så tror jeg ikke der er noget problem!:) Hvor har du købt bolig henne?( Hvis jeg må spørge?
Guest Trine Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 Hej Henrik Jeg ville ikke være bekymret, vi blev så vidt jeg husker først formelt godkendt et par uger efter vi flyttede ind. Og som Thomas så korrekt skriver så er det folkeregister datoen der udelukkende er relevant for skattemyndighederne og der kan du i princippet skrive hvad som helst. Vi fik af sælger lov til at "flytte" et par uger før vi reelt overtog lejligheden for at undgå problemer med personnumre. Velkommen til Malmø;)
willerup Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 1/ Jeg kan ikke fortælle hvorfor foreningen gør som de gør, men det er vist "bare" noget papirarbejde der tager tid. Der gik også lidt tid - ca. 1½ uge førend jeg blev registreret som ejer. Måske har det noget at gøre med at de skal modtage papir fra banken, og have registret pant o.s.v. 2/ Det behøver du vist ikke at være:-) 3/ Fradraget har med told & skat i dk at gøre, så du kan sagtens få dine fradrag:-)
henrik14 Besvaret May 1, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2005 hej Tak for jeres svar, det som i har skrevet var også hhvad jeg håbede, men var blevet godt i tvivl.. til Thomas så har jeg købt i dalaplan 2 kryds fra Trelleborgvejen..så det er en alletiders pendlervej, stort set lige ud, til arb i kbh... :-)
Kenneth Besvaret May 1, 2005 Rapporter Besvaret May 1, 2005 hej Tak for jeres svar, det som i har skrevet var også hhvad jeg håbede, men var blevet godt i tvivl.. til Thomas så har jeg købt i dalaplan 2 kryds fra Trelleborgvejen..så det er en alletiders pendlervej, stort set lige ud, til arb i kbh... :-) hej og velkommen ! så bliver vi næsten naboer. bor selv mellem Dalaplan og Södervärn.
swoop Besvaret May 3, 2005 Rapporter Besvaret May 3, 2005 Hej Henrik, vil også lige benytte lejligheden til at se tillykke med købet og velkommen til :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu