Morsing Skrevet May 10, 2005 Rapporter Skrevet May 10, 2005 Er der nogen der kan forklare hvad det er "Körklar forsäkring" helt præcis går ud på? Talte i dag med en svensk bilforhandler som prøvede at give mig en forklaring, men må nok indrømme at jeg stod lidt af på hans forklaring. Hvad dækker disse forsikringer og skal man have noget udover disse?
Kim H Besvaret May 10, 2005 Rapporter Besvaret May 10, 2005 Sådan er "körklar försäkring" - som jeg kender dem - er et tilbud fra forhandleren (og hans forsikringspartner) på en forsikring, som du kan tegne samtidig med at du køber bilen. Forsikringen gælder typisk i 6 måneder og prisen er rendyrket tilbudspris. Når de 6 måneder er gået, bliver du tilbudt en forlængelse - og så bliver prisen en anden. Hvis du ikke er tilfreds med tilbuddet kan du frit droppe forsikringen og selv tegne en ny forsikring i et andet selskab. Jeg har prøvet det med en BMW - reelt billigt i 6 måneder - derefter var tilbuddet såvidt jeg husker ca. 3 gange dyrere end det jeg kunne få hos Länsförsäkringar. Har også prøvet med en Hyundai - endnu billigere i 6 måneder - derefter var tilbuddet konkurrencedygtigt sammenlignet med Läns.... Du skal selvfølgelig sikre dig, at dækningen svarer til dine behov - det sædvanlige med obligatorisk trafikforsikring, halv- eller hel-forsikring alt efter bilens pris og alder - og hvad du i øvrigt selv synes.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu