Guest keen Skrevet May 11, 2005 Rapporter Skrevet May 11, 2005 Hejsa. Er der nogen som ved om man kan flytte sin addresse til Danmark for en kort periode? , det er sådan at jeg for 6 måneders tid skal arbejde i jylland og derfor bliver nødsaget til at flytte til den pågældende by. giver det problemer med at komme tilbage til SE igen, får jeg samme person nr, og vil det gå ud over det ID kort jeg har fået lavet, min adresse i SE bliver den samme da jeg har fremlejet min lejlighed i den pågældende tid. men spørgsmålet er om man kan lave en temp. flytning til DK? jeg går ud fra at når man skal tilbage til DK skal man en tur på skatteverket og have et flytte-dokument, som derefter skal afleveres i den danske kommune man flytter til?
Kim H Besvaret May 11, 2005 Rapporter Besvaret May 11, 2005 Nu kan jo aldrig vide, hvad svenskerne vil gøre ... Men - jeg går da ud fra, at du stadig har dit danske CPR-nummer, selvom du er flyttet til Sverige. Tror du ikke at tilsvarende gælder for dit svenske personnummer. Hvis du har en bankkonto i Sverige, vil de sikkert stadig have behov for at kende dit personnummer. Tilsvarende for dine eventuelle forsikringer. Så jeg TROR ikke at du har noget større problem - men du bliver nok nødt til at spørge hos Skatteverket.
Soap Besvaret May 11, 2005 Rapporter Besvaret May 11, 2005 Hej Keen Hvorfor ikke beholde din folkeregister som den er, og så trække dobbelt-husførelse, og/eller befordring fra i skatten? Du kan læse mere om dobbelt husførelse på www.toldogskat.dk. Der er nogle småting som skal være opfyldt for at du er berettiget til det. I DK følger dit personnummer dig selvom du er udvandret. Kan da ikke forestille mig at det er anderledes hinsidan, så dine info på dit ID-kort forbliver uændret.
Kenneth Besvaret May 11, 2005 Rapporter Besvaret May 11, 2005 Dit svenske person nummer er det samme.. er selv lige flyttet tilbage til SE efter 2 års fravær.
Guest Johannes Besvaret May 12, 2005 Rapporter Besvaret May 12, 2005 yeps...dit svenske pers.nr beholder du resten af livet
ulmus Besvaret May 12, 2005 Rapporter Besvaret May 12, 2005 Jeg har en veninde, som i 10 år boede i Stockholm. D.v.s. hver sommer flyttede hun til DK og arbejdede i 3 måneder og flyttede derefter tilbage til Stockholm. Hun beholdt sit svenske cpr-nr. og meldte bare, at du var hun tilbage igen. Ingen problemer. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu