Jump to content

2 ejere

Recommended Posts

Guest i. jensen
Skrevet

Kan man være 2 ejere på en bil i SE. F.eks mand og kone. Det har vel betydning når man en gang imellem tager til DK. Jeg tænker på at ejeren altid skal være i den svensk indreg. bil, hvis en anden kører i den. Er det sådan at hvis bilen er indreg. i SE i mandens navn, kan konen så køre alene til dk, uden at komme i konflikt med de danske myndigheder? MVH I. Jensen

Besvaret

Der kan kun være en ejer af bilen i SE. Jeg har ikke hørt om reglen "ejeren altid skal være i den svensk indreg. bil, hvis en anden kører i den." Du må ikke låne din svenske bil ud til en "dansker" hvis ikke der er en "svensker" i bilen, så falder hammeren.... hårdt...

Guest Trine
Besvaret

Vi har samme problemstilling. Bilerne står i min mands navn (han er ældst ;) så han er billigst i forsikring:rolleye: ).. så tænk over det når I indregistrerer bilerne.. Men alle andre end danskboende danskere må køre i en svensk indregistreret bil i DK...

Guest Trine
Besvaret
Hvis din kone er indregistreret i Sverige skulle der ikke opstå nogen problemer.
Hvis din kone er INDREGISTRERET!!! :confused: den er vist ikke hørt før;) Hvis din kone er folkebogført i Sverige er vist mere korrekt
Guest Supermule
Besvaret

Man har plader på køerne, så hvorfor ikke også på konerne???? :fight::new:

Hvis din kone er INDREGISTRERET!!! :confused: den er vist ikke hørt før;) Hvis din kone er folkebogført i Sverige er vist mere korrekt
Besvaret

Moerke skrev

Men alle andre end danskboende danskere må køre i en svensk indregistreret bil i DK...
Den holder vist ikke helt. Så ville enhver danskboende ikke-dansker vist køre i udenlandsk indregistrerede biler.
Guest Trine
Besvaret
Så ville enhver danskboende ikke-dansker vist køre i udenlandsk indregistrerede biler.
Ah satans.. jeg troede lige jeg havde den... Alle med bopæl i DK uden hensyntagen til oprindelse og statsborgerskab...var det bedre.... :flov: sorry...
Besvaret
Jeg må have overset noget et sted' date=' hvad er det lige en Ulmus dækker over?[/quote'] Det er vel noget med at man retter på folk, og så er det selv noget sludder man kommer med - tror jeg :laugh: Det kan jo ske for os alle :scared:
Guest Trine
Besvaret
Jeg må have overset noget et sted' date=' hvad er det lige en Ulmus dækker over?[/quote'] Da det er mig der er forfatter må jeg hellere redegøre for det inden det går helt af sporet. Min def af en "ulmus" var nu bare at: "I god tro (vigtig pointe), at svare lidt for hurtigt på et indlæg uden af have læst linket/tråden helt først. Derved vil svaret i visse tilfælde (som i mit i tråden om razzia) fremstå malplaceret da der spørges i øst og svares i vest.." Et eksempel på hvorfor jeg udnævnte den "Ulmus" er en tråd under skat hvor Ulmus får svaret lidt for hurtigt på et spørgsmål om renteudgifter på FORSKUDSOPGØRELSEN i den tro der blev talt ÅRSOPGØRELSE... Jeg undskylder hvis nogen blev fornærmede det var ikke intentionen.
Besvaret

Hehe

Da det er mig der er forfatter må jeg hellere redegøre for det inden det går helt af sporet. Min def af en "ulmus" var nu bare at: "I god tro (vigtig pointe), at svare lidt for hurtigt på et indlæg uden af have læst linket/tråden helt først. Derved vil svaret i visse tilfælde (som i mit i tråden om razzia) fremstå malplaceret da der spørges i øst og svares i vest.." Et eksempel på hvorfor jeg udnævnte den "Ulmus" er en tråd under skat hvor Ulmus får svaret lidt for hurtigt på et spørgsmål om renteudgifter på FORSKUDSOPGØRELSEN i den tro der blev talt ÅRSOPGØRELSE... Jeg undskylder hvis nogen blev fornærmede det var ikke intentionen.
Kan man så egentlig også sige, at hvis man laver et indlæg uden brug af komma'er, så har man lavet en Moerke? ;) F.eks. hvis man skriver noget i stil med: 1) Jeg tror nu ikke det regnestykke falder ud til rygernes fordel hvis du tager de udgifter med rygning pålægger sundhedssystemet.. 2) Hvis det er billedet over dit navn i indlægget du vil have skal du uploade det som avatar og ikke profilbillede.. Eller en sand perle: 3) Et eksempel på hvorfor jeg udnævnte den "Ulmus" er en tråd under skat hvor Ulmus får svaret lidt for hurtigt på et spørgsmål om renteudgifter på FORSKUDSOPGØRELSEN i den tro der blev talt ÅRSOPGØRELSE... :p
Guest Trine
Besvaret
:lol: ja kommaer har aldrig været min stærke side... dem har jeg boycottet tilbage i 1996, da de lavede reglerne om... Det vil være mig en ære:rolleye:
Besvaret

Det er jeg nu heller ikke for god til. Jeg lærte i skolen at man skulle sætte kryds og bolle under ordene i sætningen og det har jeg sq ikke tænkt mig at gøre hver gang jeg laver et indlæg :D Det er da også værre med folk der glemmer punktummerne. :rolleye:

Besvaret

Det her er en tråd efter min smag. Den starter ganske sagligt, men det varer ikke længe, før temaet bliver et helt andet. Den venskabelige - og for de flestes vedkommende sikkert velmente - korrigering af andres indlæg giver dette debatforum en særlig karakter. Såvidt jeg husker, har denne tråd ikke nogle sure opstød, men stort set kun humoristiske indlæg - og så de få saglige. Tak til de muntre, tak til de positive, tak til de saglige ...

Guest Trine
Besvaret
Det er jeg nu heller ikke for god til. Jeg lærte i skolen at man skulle sætte kryds og bolle under ordene i sætningen og det har jeg sq ikke tænkt mig at gøre hver gang jeg laver et indlæg :D
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, Steen. Men jeg gik ud af gymnasiet i 1995, hvor jeg var blevet undervist i grammatisk komma...(havde ikke helt styr på det dog) Siden da er reglerne lavet om 2 gange!! Og da jeg på et tidspunkt, på min videregående uddannelse, hånligt blev kaldt "dum" fordi jeg havde sat komma foran "at", det må man åbentbart ikke ifølge de nye nye regler, besluttede jeg helt at boycotte kommaer. Jeg sætter som det passer mig, gider ikke gøre mig umage for det er forkert alligevel. Hvis der er nogen der gider rette min tekst for kommaer, er I velkomne. Men overvej lige om det er meningsforstyrrende eller ej inden, for der er helt sikkert mange. Så til alle jer derude der kæmper med komma, og tror I aldrig kan blive til noget... Det kan man sagtens. Jeg skriver aldrig tekster i mit arbejde, og hvis jeg død pine skal, så har jeg en hel afdeling til at rette det for mig :rolleye: Og jeg er kandidat og tjener "KASSEN" :) Ah ok ikke kassen.....men en rigtig god løn og jeg er nyuddannet;)
Guest Palle...
Besvaret

"Ah ok ikke kassen.....men en rigtig god løn og jeg er nyuddannet"... (jeg ved ikke hvordan man får den der smart citat boks frem) Er den sætning så ikke tæt på en Trinity ??? :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...