MultiTabs Skrevet May 15, 2005 Rapporter Skrevet May 15, 2005 Hejsa Låner man penge i danmark til en andelsbolig i sverige, er renten høj. Men det kan man få rentefradrag for. Derimod er renten i et lån i sverige lav. Hvad kan bedst betale sig? hvilke faktorer er afgørende for at vælge det som man får mest ud af og skal betale lavest rente? Findes der en oversigt over de svenske banker og deres generelle priser?
MultiTabs Besvaret May 15, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2005 Hvad betyder iøvrigt "amortering"???
MultiTabs Besvaret May 15, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2005 tak claus :-) Lige et spørgsmål mere... hvis man er kunde i Skandiabanken .. foregår det hele så på via internet?? er der ikke en bank man kan indsætte/hæve, få rådgivning osv?? For det er sådan som jeg forstod det udfra deres hjemmeside :S
aj Besvaret May 15, 2005 Rapporter Besvaret May 15, 2005 Hmm. Jeg kan fint få rentefradrag for mine svenske lån. Jeg udregnede fradraget sammen med en af sagsbehandlerne inde hos told og skat i København. Hejsa Låner man penge i danmark til en andelsbolig i sverige, er renten høj. Men det kan man få rentefradrag for. Derimod er renten i et lån i sverige lav. Hvad kan bedst betale sig? hvilke faktorer er afgørende for at vælge det som man får mest ud af og skal betale lavest rente? Findes der en oversigt over de svenske banker og deres generelle priser?
MultiTabs Besvaret May 15, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2005 okay... kan man også få rentefradrag på svensk lån?? men er det hvis man arbejder i DK eller SE? jeg er total idiot til alt det der... så bær over m mig ;-)
aj Besvaret May 15, 2005 Rapporter Besvaret May 15, 2005 Jeg bor i Malmö men arbejder i København. Har alle mine lån i Sverige. okay... kan man også få rentefradrag på svensk lån?? men er det hvis man arbejder i DK eller SE? jeg er total idiot til alt det der... så bær over m mig ;-)
Guest Trine Besvaret May 16, 2005 Rapporter Besvaret May 16, 2005 Som grænsegænger (grænsegængerreglerne) kan du få rentefradrag for svenske lån på din danske selvangivelse..Rentefradragsretten er 33 % Som svensk skatteyder kan du få rentefradragsret for dine lån, rentefradragsretten i Sverige er 30 %... Så det er ligemeget om du arbejder i DK hvis du bor i Sverige...du kan alligevel få fradrag for dine renteudgifter.. Hvis du sammenligner med de andelslån i DK så ville jeg altså låne pengene i Sverige..
Bjarne233 Besvaret May 16, 2005 Rapporter Besvaret May 16, 2005 Lige et spørgsmål mere... hvis man er kunde i Skandiabanken .. foregår det hele så på via internet?? er der ikke en bank man kan indsætte/hæve, få rådgivning osv?? For det er sådan som jeg forstod det udfra deres hjemmeside :S Altså uden at være 100% er jeg da ret sikker på at "normale" bankforretninger bare foregår over nettet, og man udover det så har muligheden at ringe til dem (de har nok ikke filialer men et hovedkontor). Hæve penge foregår vel med kort, og indsætning....tjaaa....hmmmm....det ved jeg ikke :th2:
dalbjerg Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Skandiabanken bliver kørt over internet / telefon. Hvordan man indsætter penge, tja æhhh... tro kun du kan det elektronisk. Altså skal du nok havde en dansk bank ved siden af.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu