andersen Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 By the way - den Audi af din må snart være til salg til en ordentlig pris ? :-) Hehe, nej først til foråret... er jo gået hen og blevet glad for den ;) prisen må vi snakke om til den tid :)
repeat Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Hey Plesner, Så er der ikke andet for end at jeg må ringe til Canal+. Så jeg kan havde deres internet indtil BBB kommer til Annestad. Er det egentlig hurtigt nok til at man kan have IP telefoni?
Plesner Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Ja det skulle ikke være noget problem
repeat Besvaret August 22, 2005 Rapporter Besvaret August 22, 2005 Nu har jeg taget kontakt til bitcom, men de skriver tilbage at de ikke endnu kan tilbyde internet i Sadelmakarebyn. Da det stadig er for nyt. Hvor er det du bor henne plesner, siden de har kunne tilbyde det ved dig? Havde du bestilt ved BBB også? altså til efter de 3 mdr?
Plesner Besvaret August 22, 2005 Rapporter Besvaret August 22, 2005 Jeg bor på Trollsländegatan. Hvis du har Canal Digital Kabel, så er bæresignalet da på plads og så burde du nu også kunne få det. Ja jeg har bestilt BBB, men de er stadig lidt usikre på den endelige levering. Pt skulle det være klar i løbet af oktober (sidst var det i slutningen af september) Jeg har derfor ikke opsagt mit abo. endnu, da jeg er temmelig afhængig af bredbånd i forbindelse med mit arbejde. Der er 1 mdr opsigelse på bitcom
repeat Besvaret August 22, 2005 Rapporter Besvaret August 22, 2005 Der er vel ikke andet for, end jeg må skrive til dem igen, og høre hvorfor de mener de ikke kan tilbyde internet. For canal digital går klart igennem:-) Kunne du få BBB uden at have fastnet telefon??
repeat Besvaret August 22, 2005 Rapporter Besvaret August 22, 2005 Ups, har lige nærlæst hvad de skrev. Det er åbenbart fordi adressen ikke er registeret endnu. Hvilket jo er lidt mærkeligt, da jeg jo modtager post:-)??
Plesner Besvaret August 22, 2005 Rapporter Besvaret August 22, 2005 Nej desværre, jeg måtte oprette en fastnet hos Telia. Det tog dog ikke mange timer før den var på plads, men de tidligere ejere havde også haft fastnettelefon. Problemet er at de ikke kan måle om du kan få bredbånd før du har fastnettelefon. Men du kan godt vente med at tilmelde dig hos telia, for du kan godt få det i bunkeflo, der er bare ikke flere pladser på centralen.
repeat Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 Hey Plesner, Har du egentlig IP-telefoni og i så fald. Havde du nogen problemer med at få det til at virke. Når det nu er internet over canal digital? Overvejer nemlig redspot, men de skriver der kan være lidt problemer, når man har internet over kabel tv. Nogen der har nogle erfaringer?
Gio Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 repeat: Er det ikke fordi at kabeltv-internet ofte ikke er "always-on", men at der skal initieres en forbindelse med et opkaldsprogram før der er hul igennem? Jeg ved ihvertfald at nogle StofaNet-kunder i DK har haft et sådant setup. Og det nytter jo ikke, hvis din pc er slukket - så dør din telefon jo også på et tidspunkt, da forbindelsen timer ud. Nogle routere kan holde forbindelsen oppe...men det kræver lidt at man ved hvordan kabeltv-internet-setup´et er skruet sammen osv. - så man kan finde den rigtige router/hardware til formålet.
Kenneth Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 Jeg har Comhem 8mbit og det virker upåklageligt med IP telefoni. der er ikke noget der skal nget som helst det er bare at møje stikket i. Skal ikke sige hvordan det er med andre udbydere
repeat Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 HHmmm, det lyder svært. (for sådan en teknik analfabet som mig) Der er vel ikke andet for end at jeg må prøve det, og se om det virker. Da bredbandsbolaget åbenbart ikke kan tilbyde noget før om 3-4 mdr
Gio Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 repeat: Du kan jo gi´ kaffen en aften, så giver jeg gerne teknisk bistand. Jeg ved at det kan lade sig gøre over TDC´s kabeltv-internet (WebSpeed) - så det kan vel fikses :)
repeat Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Gio>> Det er en aftale....vender tilbage når jeg har fået min internet boks og IP-telefon boksen:-) Helt Kanon
Gio Besvaret September 13, 2005 Rapporter Besvaret September 13, 2005 Okidoki. Jeg er selv uden internet i min nye lejlighed for tiden - så hvis svartiderne bliver lidt lange, så må du lige bære over med mig. Men smid mig en PM, når du kommer så langt.
Plesner Besvaret September 19, 2005 Rapporter Besvaret September 19, 2005 repeat: jeg har ikke IP telefoni (endnu), da jeg er så heldig at have fri telefon (endnu :-) ) men med hensyn til min opkobling via canal digital, så skulle der ikke være nogen problemer. Kabelmodemet er altid på og så er det bare at anskaffe en router så kører det. p.s. det har kørt upåklageligt siden jeg fik det installeret - ligger konstant på 2 mbit uden afbrydelser.
Lasse S Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Kunne godt tænke mig en update på internet-situationen i Annestad, da jeg overvejer at købe derude. Jer der bor derude - hvad har i kunne få og i hvilke hastigheder? Er der kun muligt at få via "telejacket" eller er der noget rigtig "bredband" (ville foretrække 10/10 eller derover) ? Nu det er nyt byggeri, kunne man jo godt forestille sig de havde været smarte og ligge noget fiber i jorden??
Plesner Besvaret November 27, 2005 Rapporter Besvaret November 27, 2005 Hmm jeg bor i hus tæt på annestad. Mit Bitcom (Seth's) er lige gået fra 2mbit til 5-6 mbit. Har ikke hørt eller gjort noget, den blev bare upgradet..... Min søster som bor ovre i det "nye" ncc/skanska husområde har dog lige fået 24 mbit, og ja det kører rent faktisk med 24 mbit
birkster1977 Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Der findes vidst nok en liste over "samtlige" udbydere, jeg ved ikke hvor bokstavligt man skal tage det... ;-) http://internetworld.idg.se/tjanster/bredband/
hsahirf Besvaret December 30, 2005 Rapporter Besvaret December 30, 2005 Hej, jeg flytter ind i Sadelmakarebyn i næste uge - er der nogen der har en update på internetsituationen der? Er der nogen af jer der har internet uden fastnetabonnement?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu