Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Nej desværre ikke endnu, men jeg har heller ikke ledt så meget. Flytter først over fra d.1/8, så jeg venter med at give den fuld gas med at ringe rundt osv.

Besvaret

ok. Du må gerne sende en mail eller skrive herinde for når jeg kommer hjem til swea igen kunne jeg godt være intereseret i at begynde til kajak polo.

• 4 weeks later...
Besvaret

Hej Brian, Har fået at vide at der er to kajakklubber i malmö, men ingen af dem har kajakpolo. Dog ved jeg at der er en pige i malmö også, som sikker godt kan overtales til at spile med også. Så er vi næsten et hold. Så er det jo faktisk kun 3 mere vi mangle, og mon ikke vi kan finde det i ibland de eksisterende medlemmer:-) Næste skridt er så at overtale en af de klubber til at starte en pole afd. op. Er det noget som du vil hjælpe med hvis det bliver aktuelt? - Peter

Besvaret

Ja hvis der er noget jeg kan bidrage med er jeg klar. Dog kan jeg nok kun tilbyde mail assistance lige nu da jeg sidder 4500km fra malmö og først kommer hjem fast igen til næste år. Men lad og forsøge noget!

Besvaret

Hej! Så fandt jeg også dette forum :th2: Vidste ikke det eksisterede... Kunne nok godt have brugt det den förste tid efter jeg flyttede hit :surprise: -sikkert også stadigväk ;) Nå, men jeg er jo seriös kajakpolospiller, men spiller stadig i DK (Köbenhavns Kajakpolo klub), da der som tidligere skrevet, ikke rigtig findes noget herovre endnu. :thumbdown Jeg har taget kontakt til den svensker, som jeg har skrevet lidt med på canoepolo.com, som også gerne vil spille polo her i Skåne. Han bor vist i Lund... Först og fremmest må vi finde ud af om der er interesse for sporten i de eksisterende kajakklubber, og om der er et egnet sted at spille overhovedet... Jeg har som sagt ikke så meget tid for tiden, men stötter op om projektet! Mange hilsner Sanne

Besvaret

Hejsa, Jeg er medlem i Malmö Kanotklubb, den störste og mest aktive kano/kajakklub i Malmö. Jer tror dog at vi aldrig haft kajakpolo som en af vores "aktiviteter", men jeg er helt sikker på, at nogen af de 500 medlemmer er vilde nok til at i värt fald pröve kajakpolo!! Den enkelste måde at komme i kontakt med os, det er at besöge os på Malmöfestivalen. Det er os der har Drakbåtsfestivalen, og der er altid nogen I kan pröve at få fadt i. Og hvis I bare har lyst til at komme igang med "almindelig" kajak, så tar vi en tur hver torsdag kl.18, med havkajak, ud til Ön ved Limhamn. Men igen, jeg syntes selv det lyder spändende, og jeg tror helt sikkert at nogen af mine andre klubmedlemmer havde lyst til at pröve det der med kajakpolo. http://www.mkk.m.se / Christian

Besvaret

Tror sq der er håb for at få et lille hold op og stå. Problemet som jeg kan se er blot at få en aftale istand om vintertrænings hal/svømmehal.

Besvaret
Tror sq der er håb for at få et lille hold op og stå. Problemet som jeg kan se er blot at få en aftale istand om vintertrænings hal/svømmehal.
Ja, og så lige få skaffet lidt udstyr :cool: Kender flere som gerne vil pröve at spille, så jeg tror ikke det bliver et problem at finde folk... -De skal bare lige finde ud af at sporten eksistrerer :rolleyes: Er der nogen der ved om der findes svömmehaller med 50 m bassin i Malmö (eller omegn)? (har hört aquakul har, men tror ikke der er mulighed for at få träningstid der...). Jeg vil pröve at tage kontakt til Christiann-SVE´s kajakklub og höre hvad de synes om idéen med at få noget kajakpolo til Skåne
Besvaret
Altså, vi (Malmö Kanotklubb) bruger Burlövsbadet om vintern, og jeg tror det koster 500:- at leje bassängen 3 timer eller noget sådan. Så er det bare kajaker, transport etc tilbage... ;-)
Besvaret
Altså, vi (Malmö Kanotklubb) bruger Burlövsbadet om vintern, og jeg tror det koster 500:- at leje bassängen 3 timer eller noget sådan. Så er det bare kajaker, transport etc tilbage... ;-)
Hvor stort er Burlövsbadet? altså 25 -eller 50 m bassin? Man kan dog sagtens väre 12 kajakker i et 25 m bassin, men det er klart sjovere i et 50 m bassin...
Besvaret

50 m, og man körer helt op til dörrerne, så det er meget nemt at laste af og på. Men hvilket udstyr bruger man egentlig? Motionskajaker? Jeg kunne godt tänke mig at skrive en notis og sätte den op i klubhuset, så finder vi ud hvis det findes et interesse, til at begynde med. / C.

Besvaret

Man er lige væk fra forummet i nogle dage, og sikken en aktivitet der så er. FEDT :-) Måske der er mulighed for at man kan have kajakkerne til at ligge "fast" i svømmehallen, ligesom de har i Skovshoveds klubben. Så slipper man for at skulle køre dem frem og tilbage. Man kan jo altid forhøre sig........:-)

Besvaret
50 m, og man körer helt op til dörrerne, så det er meget nemt at laste af og på. Men hvilket udstyr bruger man egentlig? Motionskajaker? Nope, der findes skam rigtige polokajakker! De er 3 meter lange, helt fladbundede og derved meget nemmere at manövrere med. Se bileldet... Der findes forskellige modeller i både plastik- og fibermaterialer (og det er som så meget andet end större videnskab, når man skal have en "professionel" kajak), men som begynderbåde kan polokajakker af plastik fint anvendes. Derudover skal man have specielle veste på (flydeveste) og hjelm (ala ishockeyhjelme). Ellers er det simpelthen for farligt! Der findes selvfölgelig også specielle pagajer til polo. Er Malmö Kanotklub höjre eller venstreskivet? Så det er ikke helt nemt (ökonomisk) at starte, derfor har det danske Kano- og Kajakforbund i en årräkke stöttet de kajakklubber, som ville ha polo som en del af deres aktiviteter, ved at give dem penge til udstyr. -Har forhört mig med det Svenska Kanotförbundet, men der er ingen penge til sådan :sad: Men de vil gerne hjälpe med at finde klubber i närheden :rolleyes:
Besvaret
Christian-SVE: Hvis du skal bruge noget materiale om sporten' date=' billeder eller lign. til at hänge op i klubben vil jeg gerne skrive noget og jeg har masser af billeder...[/quote'] Super! Så får vi se hvis der sker noget!! Og hvis nogen nu har lyst til at ro "almindelig" kajak, så ville jeg gläde mig til at arrangere en introtur nogen aften!
Besvaret
Super! Så får vi se hvis der sker noget!! Og hvis nogen nu har lyst til at ro "almindelig" kajak, så ville jeg gläde mig til at arrangere en introtur nogen aften!
Jeg er helt klart med på at padle "almindelig" kajk også. Trænger til at komme igang og komme på "søen" igen.......
Besvaret
Sanne' date=' Det er da et billed af Københavns polo klub ikke? Hvem spiller i mod der?[/quote'] Dem i sorte veste er Köbenhavns Kajakpolo Klub. Vi spiller mod Flensborg i gule veste (vi vandt :cool: ) Og jo, det er Flensborg, Tyskland. Men de tilhörer alle det danske mindretal i Tyskland, er medlem af det danske kajakforbund, og kan derforspille med i den danske turnering...
Besvaret

havkajaktur på torsdag!

Jeg er helt klart med på at padle "almindelig" kajk også. Trænger til at komme igang og komme på "søen" igen.......
Ja, men kom så med på en 12 km aftenstur på torsdag med os! Vi, altså MKK, tar ud på tur til öen med det fantastiske navn "Ön" ved Limhamn. Men det er dog et krav at alle de gäster der tar med, er vane ved kajakturer på havet. Det findes havkajaker at låne. Nogen der har lyst til at ta' med?! / c.
Besvaret

Har muligvis aftenvagt torsdag, så jeg skal lige finde ud af det med mit arbejde. Men ellers er jeg super frisk. Har padlet en del i havkajak, men det er et par år side. Desuden spillede jeg først på året også lidt kajakpolo i DK. Med tryl på lidt ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...