Rune Skrevet May 22, 2005 Rapporter Skrevet May 22, 2005 Hejsa, jeg skal ha' min Suzuki til 20.000 km eftersyn - er der nogen der kan anbefale et dygtigt værksted til dette? /Rune
Guest Palle... Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Mitonga... No one else !!! Det er det eneste værksted i Skåne der måtte røre min mc !
ClausN Besvaret May 22, 2005 Rapporter Besvaret May 22, 2005 Lindströms Motor, Magasingatan 7, Limhamn. Aut. Honda og Suzuki mand.
Guest Palle... Besvaret May 23, 2005 Rapporter Besvaret May 23, 2005 Lindström har service på niveau med Audi i Malmö ! Tjek Mitonga her: http://web.mitonga.se/ Deres website sux, men de bruger tiden på at skrue mc, og det kan de ! Da jeg skulle på ferie sidste år, skiftede de lige min kæde... fredag aften kl 18.30 !!! Ikke noget med extra betaling eller noget.. jeg kørte bare derind og fik ham til at se på kæden, da jeg var i tvivl... han sagde bare "den skifter jeg nu, ingen problemer"... så byttede han iøvrigt lige olie samtidig !
Rune Besvaret May 23, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2005 Så bliver det sq nok Mitonga jeg tager :) Tak for svarene !
ClausN Besvaret May 23, 2005 Rapporter Besvaret May 23, 2005 Lindström har service på niveau med Audi i Malmö ! Må indrømme, at jeg aldrig har nået at bruge deres værksted. Kender dem kun fra butikken, og der har de været meget flinke/hjælpsomme. Regnede med at værkstedet var på samme plan. Men rart at vide.
Guest Palle... Besvaret May 23, 2005 Rapporter Besvaret May 23, 2005 Ja, jeg er heller ikke nået ind på deres værksted... Men, den behandling jeg fik i butikken var da rigeligt til at de ikke skulle rode ved min mc.... De har butikken for at lave forretning. Mitonga har den fordi de syntes det er sjovt at lave mc'ere, og så fordi de så kan leve af det. Man skal ha' god tid hos Mitonga. Man får lige en kop kaffe i hånden, snakker lidt RR, kigger på deres udstyr.... eller får en GRUNDIG vejledning i hvordan deres Dyno bænk virker.... :o) Meget hyggelig butik
Rune Besvaret July 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2005 Hej igen, nu har jeg været forbi Mitonga, for et par uger siden...lige et lille "service tjek" - hvor han ikke rigtigt lavede noget som helst - udover at konstatere at cykel godt kunne køre lidt endnu, der blev skiftet fordæk og jeg fik at vide at kæden var næsten færdig, så han strammede den ret hårdt, for at se om det var muligt at strække den. Der var flere ting der ikke var "god værkstedshumor" efter min mening. 1. jeg blev bedt om at stille cyklen ned til ham kl. 10.00, hvilket jeg gjorde. Da jeg så kun havde mine 2 ben til at bevæge mig rundt på, gik jeg en laaaaaaaaang tur ned i Malmö centrum....5 timer senere kom jeg tilbage. Fandme om ikke cyklen stod på nøjagtigt samme sted som da jeg forlod den... dvs. de var ikke engang kommet igang. Nå men jeg havde jo ikke hele dagen (skulle arbejde i vestjylland kl. 07 næste morgen og køre derover efter service) - jeg sad udenfor og ventede mens jeg kunne høre de var igang med at skille noget ad, da jeg tænkte jeg hellere lige måtte minde dem om (igen) at jeg lige havde skiftet oile, oliefilter og luftfilter (i øvrigt uden at pille kåben af) så han skruede kåben på igen. Nå det var så det, han sagde jeg kunne køre videre til 30.000 km før vi skulle stille ventiler... Okay fedt nok. Så kørte jeg til Jylland, ingen problemer max 130 km/t hele vejen pga. den stramme kæde. Jeg valgte så et lille jysk værksted til at få et nyt kædekit hjem, som jeg selv skiftede (lånte værktøj og lift hos dem) - udover det ville jeg lige tjekke afbalanceringer af både fordæk og bagdæk. (Mitonga smed jo nyt fordæk på for mig). Jeg kunne ikke med håndkraft få de 4 bolte af der sidder i forgaflen og spænder om aksen hvor fordækket sidder. Jeg sagde til mekanikeren om jeg lige kunne låne en luftnøgle til at ta' den af med. "Er du sindssyg" sagde han - det er kram til 5000 kr. i hver side og så vil du låne en luftnøgle - du må slet ikke spænde det med sådan en. "det gjorde ham svenskeren da ellers" sagde jeg - hvilket han ikke ligefrem fik ros for. Faktisk spændte han alt han tog af med luftnøgle på min MC. Damn det var helt forkert og total hjernedødt at bruge sådan noget værktøj uden føling i. Nå men jeg blev så belært i hvor meget de forskellige bolte skulle spændes og hvorfor man ikke bare lige brugte en luftnøgle. Nu har jeg selv fundet en komplet service manual til min bike og Mitonga får aldrig nogensinde lov til at pille ved den igen. Deres afbalancering af fordækket var iøvrigt også under al kritik (men det er de dog ikke ene om, bagdækket (monteret hos en anden jysk forhandler var også afbalanceret af helvede til) - de gav ingen kaffe og forklarede iøvrigt ikke hvordan deres dynobænk virkede). Anyway så nåede jeg at bestille en ny gearpedal hos dem, som jeg naturligvis afhenter og SELV monterer :) Måske var jeg bare uheldig, men det er SATME kritisk at de bruger luftnøgle til alt og så er deres planlægning af tiden vist ikke ret god. De var iøvrigt flinke nok - de skal bare holde pølserne fra min cykel. Og hvad kan man så lære af det? lige som alt andet "hvis man vil ha' gjort noget ordentligt, så skal man sq gøre det selv" Heldigvis er det ikke særlig svært med en service manual i hånden. Hvis andre skal ha' deres cykel til service, så læg lige mærke til om de bruger luftnøgle til alt - det er MAX usundt for din stakkels cykel. Go' sommer /Rune
Guest Palle... Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Ja, det lyder godt nok uheldigt... Nu ved jeg ikke om det var Babis du snakkede med (een af ejerne) ... Jeg har ihvertfald aldrig set ham med "luft" i hånden. Det lyder iøvrigt vanvittigt at stramme kæden så meget... Det kan jo ødelægge lejet omkring drivakslen.
Rune Besvaret July 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2005 Jo det var skam Babbis himself der fiksede det - :) iøvrigt enig i det med kæden, det kan også smadre din gearkasse.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu