Jump to content

Politiet i DK tog mine svenske plader, hvad nu???!!!

Recommended Posts

Guest Rikke
Skrevet

Jeg var på besøg hos min søster med min nye bil, som jeg havde købt privat i Sverige, dagen efter da jeg skulle hjem havde politiet taget nr. pladerne og havde sat en seddel at BILEN SKAL FJERNES INDEN 48TIMER. Problemet er bare at det skete i fredags og nu er der weekend, jeg købte bilen for 10 dage siden, og har fået registeringsbevis på mit navn, men har dog ikke tegnet nogen bilforsikring endnu, da jeg ikke har modtaget noget fra IF. Spørgsmålet er hvordan får jeg pladerne tilbage, så jeg kan komme hjem, håber i kan hjælpe mig, fortsat god søndag til alle.

Guest Rikke
Besvaret

jeg tror ikke at jeg har nogen ansvar forsikring, da jeg næsten lige har købt bilen, jeg har fået et brev fra "trafikforsikring" men der har jeg en betaling frist til 10 juni. Ringede til politiet, de mener at de har fjernet pladerne da jeg ikke har nogen bilforsikring på bilen

Guest Palle...
Besvaret

Du har forsikring på bilen, ihvertfald som jeg læser dit indlæg. Du HAR kontaktet IF og bedt om at få forsikring på bilen ?? Hvis det er tilfældet, så er det (igen) ren chikane fra politiet. At du endnu ikke har betalt din præmie er jo ikke ulovligt. Så længe fristen ikke er overskredet, så er det ikke dig der har gjort noget galt

Guest Trine
Besvaret
:confused: Rikke, er du i tvivl om du har trafikforsikring på bilen?? Er du også i tvivl om du har kørekort? Politiet har jo haft en grund til at inddrage pladerne. Jeg nægter at tro de bare har klippet dem fordi der mangler skattemærke. Og hvis det var mig der var betjent, og ejeren til en bil jeg havde nuppet pladerne fra ringede op og var i tvivl om hun havde en lovpligtig forsikring på sin egen bil!!!! så ville jeg sgu også være forbeholden med at udlevere dem, igen. Undskyld Rikke, men jeg kan slet ikke forstå du er i tvivl om noget så grundlæggende. Har du ikke talt med IF og fået bekræftet der er forsikring på din bil? om regningen er betalt er jo i den forbindelse ligegyldig. Men min bedste anbefaling er straks at ringe til IF og få kontrolleret de har bilen under forsikring, og derefter ringe til dansk Politi, oplyse policenummeret og bede dem aflevere dine plader tilbage.... Hov Rikke gå ind på www.vv.se under "fordon" og forespørg på din nummerplade, der kan du se om bilen har køreforbud og nogle gange om der er skyldig skat på den. Måske har den tidligere ejer ikke betalt og bilen derfor har køreforbud....
Besvaret

Jeg har også haft en kunde der kunne det hele selv, bare ikke fixe forsikringen.. Han blev også taget i DK hvor de ringede til SV og fik at vide at der ikke var forsikring på bilen,De tog pladerne fra bilen og han kunne hente dem når der var forsikring på den igen... Nu ved jeg ikke hvor gammel din bil er ,men det kan også være at den skal til syn og bilen har kørt over tiden,så er der også kørselforbud på den..

Guest Rikke
Besvaret

Moerke: TAK FOR SVARET, Ja jeg har kørekort. ATT: Toft Idag har jeg kontaktet den danske politi, som sagde at der ikke er nogen forsikring på bilen og at jeg ikke kan få nr. pladerne selv om jeg kommer meg registeringsbeviset + papiret fra vegevârket. Det er kun 10 dage siden at jeg har købt bilen privat og politiet siger at den tidligere ejer ikke havde nogen forsikring på bilen???!!! Men nu får jeg transporterede bilen til sveriige idag, med falck. Hvordan får jeg fat i nogen nye plader? Hvad koster de? Og undskyld hvis mine spørgsmåle lyder dumt. Tak for hjælpen

Besvaret

Du får vel pladerne igen, når du beviser for politiet, at du har tegnet en ansvarsforsikring, hvilket kan gøres på to minutter på nettet. Du EJER jo sådan set de plader, ligesom du ejer hjulene og højre fordør, så de må aflevere dem. Hvad den tidligere ejer har haft eller ikke haft af forsikring er uden betydning, for hans forsikring ophører alligevel samtidig med ejerskiftet.

Besvaret

Det forbavser mig meget, at et voksent menneske kan være så uforsvarlig, overhovedet at køre i en bil som ikke er mindst ansvarsforsikret. Tænk hvis den var blevet indblandet i et uheld, hvor der var dødelig udgang. At bilen er købt i Sverige giver ikke nogen undskyldning, Hvis man er indehaver af et kørekort ( som man ikke burde have ) så ved man godt bilen skal være forsikret.

Besvaret

Nu er Sverige jo Sverige, så man er faktisk forsikret, selv om man ikke tegner forsikring, nemlig gennem Trafikförsäkringsföreningen. (Med mindre bilen er afstillet selvfølgelig) :sick:

Besvaret
Rikke du skal få nogen nye plader fra Vägverket 60 kr.stk + 60 kr for kontrollmärket, komme i postkasse efter et par dage. https://secure1.ore.vv.se/bilregistretdirekt/BestSkylt_1.asp
Det var billigt. Måske burde man have et par ekstra sæt med i bilen, når man kører til Danmark. Det er vel 120 kroner værd at se polisernes ansigter, når man straks går i gang med at skrue nye plader på. Så tager de også dem, og så lige en gang til... :p
Besvaret
Måske burde man have et par ekstra sæt med i bilen' date=' når man kører til Danmark. Det er vel 120 kroner værd at se polisernes ansigter, når man straks går i gang med at skrue nye plader på. [/quote'] Det ville jeg absolut godt kunne se det sjove i :laugh:
Besvaret

Hej Niels. Mener du at teksten herunder siger at en bil på Svenske plader er forsikret, uden den er tilmeldt et forsikringsselskab? Vad är Trafikförsäkringsföreningen? Trafikförsäkringsföreningen är samarbetsorgan för Sveriges trafikförsäkringsbolag. Verksamheten består i huvudsak av att reglera trafikskador orsakade av okända, oförsäkrade och utländska fordon samt att ta ut avgift av ägare till oförsäkrade motorfordon

Besvaret
Ja. De sender selvfølgelig en regning på den periode' date=' man har kørt uden. Højeste pris på markedet plus en eller anden procent.[/quote'] de sender en regning for det du betalte sidst, eller som sagt den højeste pris på markedet. Oveni det kommer der en afgift pr. dag på ca. kr. 65,-
Besvaret
de sender en regning for det du betalte sidst' date=' eller som sagt den højeste pris på markedet. Oveni det kommer der en afgift pr. dag på ca. kr. 65,-[/quote'] Nu lyder det næsten som om du bare får lidt ekstra straf i kr. Hvis bilen bliver involveret i en ulykke, hvem betaler så.
Besvaret
Nu lyder det næsten som om du bare får lidt ekstra straf i kr. Hvis bilen bliver involveret i en ulykke, hvem betaler så.
Trafikförsäkringsföreningen betaler, hvad der nu hører ind under en ansvarsforsikring, hvis der sker en ulykke. Det behøver jo ikke at være criminal negligence, der gør, at man kører uden forsikring. Det kunne være en misforståelse af en slags eller en administrativ fejl. Meningen med ordningen er selvfølgelig ikke at holde røven oppe på glemsomme eller ansvarsløse fjolser, men at sikre, at der er en dækning, når uheldet er ude med et uforsikret køretøj.
Guest Rikke
Besvaret

Så fandt jeg endelig ud af hvorfor politiet i DK tog pladerne. Fordi bilen ikke har nogen forsikring. Og at der var næsten gået de 10 dage, ( den periode man har til at ordene forsikring osv. ) Okay guys, jeg har 2 registeringsbeviser den ene er gul og den anden er blå, hvad for en skal jeg sende ind, for at bestille nye plader? Er en trafikforsikring ligesom en ansvar forsikring? Kan man nøjes med en trafikforsikring? Hvor lang tid har man fra man får nr plader til at tegene en forsikring hvis en trafikforsikring ikke er nok? Tak for alt det hjælp jeg har fået af jer :-) Til jer som har været lidt negative, det er første gang jeg køber bil i sverige og har kun boet her i 1½ måned, så det er begrænset hvor meget jeg kan vide om svenske regler.

Besvaret
hehe... kvinder og biler :love2:
Sådan ville jeg aldrig selv udtrykke mig :fight: :D Til almindelig oplysning, så gælder der ikke nogen 10-dages frist til at tegne forsikring. Det skal man gøre med det samme. Men hvis Vägverket modtager meddelelse om ejerskiftet inden for ti dage, vil skiftet blive registreret fra den dag, man har købt bilen, og som man angiver på attesten. Sælgerens forsikring ophører ved ejerskiftet - der er vist nogle andre blødsødne regler i det gamle land. Du skal sende den gule del i udfyldt stand for at meddele ejerskiftet til Vägverket. Når du sender ind så sent, vil ejerskiftet først blive registreret den dag, Vägverket modtager attesten. Pladerne har sådan set ikke noget med attesten at gøre. Dem skal du enten hente hos det danske politi, når du kan fremvise din forsikringspolice, eller - hvis du er for genert - bestille på www.vv.se - klik på "fordon" (køretøj) og se efter "registreringsskyltar" (tag nu rigeligt), samtidig skal du også bestille et nyt kontrolmærke - klistermærket på bageste kofanger, der beviser, at skatten er betalt. (muligvis dur dette dybe link: www.vv.se/templates/page2_2____609.aspx ) Jeg ved ikke, om man kan gøre det, før Vägverket har registreret ejerskiftet, men det må du jo se. Hos et forsikringsselskab skal du tegne en "trafikförsäkring" - det er ganske rigtigt det samme som en ansvarsforsikring. Det kan også gøres online. Jeg foreslår www.lansforsakringar.se (Länsförsäkringar). Du kan godt nøjes med trafikförsäkring. Den træder i kraft øjeblikkelig, når du har trykket sidste OK. Skru pladerne på træd på speederen og drej på rattet! :th2:
Guest Rikke
Besvaret

Nils: Tusind tak for hjælpen og venligheden. Jeg skal jo ikke registere bilen på mit navn, for det er den blevet. Jeg har registeringbeviset på mit navn. DK politi vil under ingen omstændigheder aflevere nr pladerne tilbage, jeg har haft kontakt til dem. Det eneste jeg vil ha er de s.... plader, og den billigeste ansvar forsikring der findes. Endnu engang tusind tak.

Guest michaelbo
Besvaret

Læse eller ej

www.lansforsakringar.se (Länsförsäkringar). Du kan godt nøjes med trafikförsäkring. Den træder i kraft øjeblikkelig, når du har trykket sidste OK. Skru pladerne på træd på speederen og drej på rattet! :th2:
Rikke ! læs dog hvad niels skriver

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...