Guest Casper Skrevet June 7, 2005 Rapporter Skrevet June 7, 2005 Har jo læst de par tråde herinde vedr. den udvidede selvangivelse, eller rettere de 2 man skal udfylde, når man er på sit første år som dansk-indbygger i Sverige. Men i mit tilfælde har jeg simpelthen klasseeksemplet på manglende overblik fra skatøresund vedr. ørestads-beskatningsproblematikken. Jeg er momsregistreret og driver altså en lille virksomhed ved siden af mit arbejde. Denne har jeg valgt at holde registreret i dk, simpelthen af regnskabsmæssigt praktiske årsiger. Og så kommer problemet... jeg skal ikke kun indhente alle mine personlige fradrag selv og dele dem op i "før og efter Sverige" jeg skal f.... også gøre det samme med min SE. indkomst + momsregnskab SELVOM firmaet har adresse og kontor i kbh... det tog mig lige 1 uge at få klaret den og tak for det SkatØresund, jeg har alligevel ikke andet at bruge min tid til...!!! Så bare lige et hint til jer, der er momsregistrerede og påtænker at flytte til Sverige - få jeres firma registreret hos skatverket med det samme, alt andet er spildtid.
Guest Supermule Besvaret June 7, 2005 Rapporter Besvaret June 7, 2005 Det bliver min revisor glad for.... Han er nemlig ansat hos t&s....
claus Besvaret June 7, 2005 Rapporter Besvaret June 7, 2005 Findes der ikke nogle revisorer der har speciale i det her øresundshalløj. Så kan man jo bare betale sig fra det... Nogen der kan anbefale nogen..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu