Kristian Rasmussen1 Skrevet June 12, 2005 Rapporter Skrevet June 12, 2005 Det ser ud til at digital signatur nu er muligt for folk uden for DK grænser http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_pers_bestil mvh Kristian Rasmussen
Guest Supermule Besvaret June 12, 2005 Rapporter Besvaret June 12, 2005 Det har det været længe... Dog skulle den afhentes personligt i Dallerupsgade i Kbh. Dog kan TDC ikke få det til at virke, når du bruger en udenlandsk IP adresse...
Guest Trine Besvaret June 12, 2005 Rapporter Besvaret June 12, 2005 Hvad skal man bruge en digital signatur til som udenlandsdansker hvis man ikke kan bruge den fra en udenlandsk IP adresse? Skal man vedhæfte den fysisk post eller hvad.... ;)
Guest Supermule Besvaret June 12, 2005 Rapporter Besvaret June 12, 2005 Jamen det er helt sort... Vi har begge firmaer i DK, der handler med det offentlige... Der kan man sende sin faktura pr mail hvis du bruger digital signatur, men det virker ikke for danskere i udlandet. Ergo skal vi sende det pr post istedet...
Kristian Rasmussen1 Besvaret June 13, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 13, 2005 Godt at vide, men så er det heller ikke forkert når vi siger at folk der bor i udlandet ikke kan benytte Digital Signatur - med den undtagelse at man kan godt kan få en signatur - det virker bare ikke pt. mvh Kristian Rasmussen SkatØresund
Guest Supermule Besvaret June 13, 2005 Rapporter Besvaret June 13, 2005 Det har du helt ret i... Desuden er der MEGET stor forskel i tiden det tager at sende selve brevet, når du bruger JWN Data kontra Data Scanning.... Det tager 3 gange så lang tid for JWN Data at modtage din elektroniske faktura i forhold til Data Scanning... Underligt tænker man nok, men man skal huske på at Data Scanning er et PostDK selskab og JWN er en direkte konkurrent... ;)
Guest TDC er nogen fjolser Besvaret June 13, 2005 Rapporter Besvaret June 13, 2005 Nu har den digitale signatur som TDC har lavet jo altid været noget bras. Den kan kun installeres på en computer ad gangen - de fleste mennesker har jo en forskellig computer derhjemme og på arbejde. Hvis man er nødt til at geninstallere sin PC/styresystem er man nødt til at få en ny digital signatur. Hvis folk har fx. en pop-up blocker fra google eller lign. får den installationen af den digitale signatur til at gå i en uendelig løkke osv.osv. Den er så besværlig og problematisk at installere og anvende at den almindelige Hr og Fru Jensen aldrig kommer til at bruge den. TDC fiaskoen er nu ved at blive overhalet af bankernes Net-ID, som basalt set bare er den enkeltes log-on på deres respektive netbanker. http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=28552 Så med lidt held kommer TDC's digitale signatur til at afgå ved døden om et par år, så vi kan få noget som virker i stedet for. Så mit råd vil være ikke at bruge for meget krudt på dette her.
dalbjerg Besvaret June 14, 2005 Rapporter Besvaret June 14, 2005 Gæst, #7: Jeg har digital signatur, bruger den fint i Sverige, hjemme fra mig selv. Ligeledes kan jeg fint installere den på flere maskiner. (Tag en sikkerhedskopi af din digital signatur, og tag den med ind til den anden maskine, har i øjeblikket den installeret på 4 maskiner.) Jeg har googlebar i min IE (Med popup blocker) og har aldrig været ude for det du beskriver? Jeg vil faktisk gå dertil og sige jeg er glad for min digital signatur.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu