dan Skrevet June 17, 2005 Rapporter Skrevet June 17, 2005 Jeg læste lige på Tekst TV i går aftes at Danmark har vundet sagen i EF domstolen, om at Danmark godt må pålægge afgift på en bil der tages MED TILBAGE til Dk efter at man har boet i udlandet og også købt en bil der. Ved godt de fleste flytter den anden vej, men for nogen kan det jo være relevant.
Toft Besvaret June 17, 2005 Rapporter Besvaret June 17, 2005 Tja, hvad skal man sige? Det er vel ikke overraskende.. Havde DK ikke fået medhold, så var der nok en enkelt eller to, der havde set fidusen i at flytte til SE/DE i en uges tid, og så flytte tilbage til DK med en ny fin bil :)
dan Besvaret June 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2005 Jeg læste så en uddybende artikel om dommen i Børsen dagen efter, og her var skatteeksperter ikke i tvivl om at måden premisserne for dommen var afgivet på, ville betyde at DK ville tabe sagen når den næste sag til efteråret kører igennem EF-Domstolen, som handler om at afgiften på biler begrænser den frie bevægelighed, ligesom der var en åbning om at man ikke bare kan tage biler væk som "flyttegenstand" og dermed lave andre regler, når der rent faktisk er tale om man flytter tilbage til DK. Så vi må se til efteråret.
Klaerke Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 12 mdrs-regel? Okay, men er der ikke en gældende regel der siger at hvis du har ejet bilen i min. 12 mdr i Sverige, kan du tage bilen med hjem til DK til en meget reduceret avgift? Hilsen /Klaerke
Ronal Besvaret July 1, 2005 Rapporter Besvaret July 1, 2005 Nej... der er ingen smuthuler i loven.... det er bare at betalt... du skal dog kun betale 180% af din brugte bil. Så hvis din brugte bil bliver vurderet til 100.000,- i dk, dvs at din type bil ca 1 år gammel ydstyr osv. ligger på omkring de 100.000,- skal du ca betalt ca 63000,- til 68000,- til skatte far. Der er en gylden regel med at en bil i dk indholder ca 63-68% afgifter.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu