thomas_lund Skrevet June 30, 2005 Rapporter Skrevet June 30, 2005 Jeg er blevet den lykkelige ejer af en 911 C4, og nu melder sig trangen til at ændre et par småting her og der på bilen. Samtidig har jeg kunnet læse her, at det svenske syn er ret anale med modifikationer af biler, og så melder spørgsmålet sig Hvor meget kan/må jeg ændre på bilen og stadig holde mig på den legale side, så jeg uden problemer får bilen igennem syn? Har i links eller gode råd om dette? Jeg vil f.eks. gerne skifte udstødningen så jeg får PSE (Porsche Sports Exhaust) - som er ekstraudstyr fra Porsche. Og i så fald, må man selv udføre arbejdet, eller skal man have det gjort ved autoriseret værksted? Bare som eksempel. /Thomas
Guest Supermule Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 Sålænge der er en TÜV på tingene og der står i godkendelsen at det er godkendt til din bil, så skal de godkende det... Ergo er der frit spil, hvis der er godkendelse på det...
claus Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 Mener dog stadig at man skal holde sig inden for 20 % reglen med HK, i hvert fald hvis man vil beholde forsikringen...
Peter H. Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 Thomas: Hvis du skal lave om på nogle ting, så vär sikker på du kan få den synet med dem på.. og selvom der er TUV på tingene er det ikke sikkert de sir ok til det, ang udstödning tar de en stöjmåling på den hvis de synes den larmer for meget.. det er ikke nemt i Sv at tune biler.. i prinsipet må du ikke tune bilen i sv...
thomas_lund Besvaret June 30, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 30, 2005 Tak for svarene Jeg ville aldrig tune en bil - udelukkende ændre lidt på de originale ekstraudstyr som "mangler" på bilen. Dvs bagrude visker, alu/chrom pack, PSE (som udelukkende ændrer lyden - giver ikke ekstra hk) Kan man få "forhånds" godkendt originalt ekstraudstyr hos myndighederne, eller hvordan gør man? Mega surt hvis man bruger 25000 på PSE og så skal man pille det af igen fordi de ikke kan lide lyden
Guest Supermule Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 Vi prøver lige igen drenge... Er der TÜV på tingene, skal de godkende det i henhold til et EU direktiv. Der er ingen vej udenom og nægter de, be'r du bare om deres chef. Færdig!!! Mht forsikring, så tror jeg det er firmaspecifikt... Nogle firmaer er ligeglade og andre vil ikke ha' det.
Peter H. Besvaret June 30, 2005 Rapporter Besvaret June 30, 2005 Brian: du er desvärre helt forkert på den....Vi har prövet med mange biler der er ombygget.. og den går bare ikke.. ellers må du gerne syne vores BMW 330 ci G-power.. dern er Tüv godkendt men kan ikke komme ind i SV.. og jeg har mange exempler på de er ligeglade...
claus Besvaret July 1, 2005 Rapporter Besvaret July 1, 2005 Øv, sådan en bil kunne jeg ellers godt bruge, går faktisk og kigger lidt efter en 330'er..
Peter H. Besvaret July 1, 2005 Rapporter Besvaret July 1, 2005 Claus: Vi finder gerne en til dig :):)
Guest ThomasO Not logged in Besvaret July 1, 2005 Rapporter Besvaret July 1, 2005 Peter H er det ikke 2 helt forskellige ting. * Altså at få en "bil ind i landet" dvs første syn (Oprindelses bekræftelse/ typegodkendelse), tror de kalder det "urspringskontrol". * Eller et alm årligt trafik sikkerheds eftersyn. For mig at se som de Svenske importguider beskriver, nytter det ikke at komme med 20" hvis bilen skal være "originalskick" med de eks 16" eller 17" hjul der står i servicebogen. Læste at mere end en "hr.amatør-importør" har måttet op på mærkesværkstedet, og tilbageføre bilen til "originalskick", for at få den "typegodkendt" ihht standardbeskrivelsen. De skulle ydermere medbringe at dokument fra mærkesværkstedet at NU var den original igen. Hvis nu de lykkeligt kommer kørene i noget mega-sænket,med 20" hjul, 5" udstødning, solfilm, spolere overalt og rævehale i antennen. Den kan jo hurtigt ligne mere en THansen, end en BMW eks.
claus Besvaret July 1, 2005 Rapporter Besvaret July 1, 2005 Claus: Vi finder gerne en til dig :):) Ja jeg havde også tænkt mig lige at svinge forbi dig engang i næste uge , hvis du ikke er i tyskland....
Guest Supermule Besvaret July 2, 2005 Rapporter Besvaret July 2, 2005 Det hænger sammen med at G-Power ikke er selvstændig bilkonstruktør alá RUF... Derfor kan de ikke se den som en "bilmodel" de kender og der er typegodkendelse på... Brian: du er desvärre helt forkert på den....Vi har prövet med mange biler der er ombygget.. og den går bare ikke.. ellers må du gerne syne vores BMW 330 ci G-power.. dern er Tüv godkendt men kan ikke komme ind i SV.. og jeg har mange exempler på de er ligeglade...
Peter H. Besvaret July 2, 2005 Rapporter Besvaret July 2, 2005 Brian: det var nu bare som et exempel.. du kan heller ikke få kleemann, Brabus biler ind.. det endste du får ind er alpina.. Men hvis du er så sikker så pröv det :):)
Guest Palle... Besvaret July 6, 2005 Rapporter Besvaret July 6, 2005 Men, hvad med biler der allerede ER registret ??
Peter H. Besvaret July 6, 2005 Rapporter Besvaret July 6, 2005 Palle: så må du stadig ikke pille båden...
csa Besvaret July 6, 2005 Rapporter Besvaret July 6, 2005 Heller ikke sålænge den overholder emisionskrav? der er jo feks mange der sætter andre ladere, intercoolere osv på S4'ere...er det heller ikke lovligt?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu