Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Vi overvejer seriøst at flytte til Sverige. Men har ingen udbetaling. Vi skylder ca. 120.000 til banken og bor i lejet hus i dk i øjeblikket. Og er ikke reg. i RKI. Min indkomst er 550.000 og kærestens er 250.000 om året. Det vil sige, at vi har ca. 30.000 om mdr. efter skat. Vi kigger i øjeblikket på huse til omkring 2,5 mill SV. kr. Er dette beløb til hus urealistisk, da vi ikke har en udbetaling? Såfremt der er banker i Sverige, som låner ud uden udbetaling, hvem er det så? /Fagerland

Besvaret

Jeg har en kammerat der lige har købt et til 3,2 uden en krone på lommen og deres inkomst er godt nok en smule højere, men ikke meget, så jeg vil tro at det kan lade sig gøre. De lånte gennem SEB

Besvaret

Det nemmeste er bare at gå ned i en DK bank og låne fx. 200k og så lægge jeres tal ud til den svenske bank ang. huset og sige at i selvfølgelig har de 10% i udbetaling. De undersøger ikke om du bare har lånt dem i dk. Og man kan godt låne dem i dk-banken uden de har sikkerhed. Bare en ide. Men den virker.

Guest Trinity
Besvaret

Med jeres indkomst burde det være muligt at få lov at købe hus til en del mere end 2,5 mio SEK. Også selvom I ingen udbetaling har selv. Der skal nok bare "snakkes" lidt for sagen.

Besvaret

Trinity: Lige et hurtigt spørgsmål... "Slag-på-tasken-reglen" for hvor meget man kan købe hus/lejlighed for med en given indkomst - hvad er den? Altså uden yderligere gæld, og "alm." udgifter på en måned. Hvis du forstår *g*

Guest Trinity
Besvaret

Gio: Jeg kender ingen tommefinger-regler når det kommer til Sverige desværre. Hele financieringen samt købeforholdne er jo stillet op på en noget anden måde end de er i DK. I DK plejer det dog at være nogenlunde lade-sig-gøreligt at købe såfremt man har 3 x så meget i løn som den månedlige bruttoudgift på ejendommen. Håber, at det var den danske version du skulle bruge Gio :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...