Jump to content

Recommended Posts

Guest Palle...
Besvaret

Ulempe: 12 SEK per liter benzin. Se anden tråd vedr hvad en S6'er kører på literen

Besvaret

Men den er vel ikke dyrere at servicere end S6'eren. Har haft en S4 og delene til den var også dyre, men sådan er det jo hvis man køber lidt specielle biler. Og så er Audi vel generelt bare dyrt...

Besvaret

Well, tilbage til emnet... Jeg har selv en S6'er, årgang 02, stw., aut-gear, og en kollega har en S8'er, årgang 97 (så giver gennemsnittet næsten 00) :-) Da min endnu ikke har været "ramt" af service, reparationer m.v har jeg ingen erfaringer med reservedelspriser o.s.v., men det siger næsten sig selv at en bil med 340 HK kræver lidt andre (og dyrere) reservedele end én med 150 HK. Har man valgt så'n en bil, er der ingen grund til at tude over den slags bagefter. Smager det, så koster det... Benzinøkonomien skal man heller ikke regne med at få noget fornuftigt ud af i nogen af bilerne - jeg kører ca. 7-8 km/l. i snit ved nogenlunde normal kørsel. Min kollega ca. 8-9 km/l. S8'eren har kostet en halv bondegård hver gang den skulle serviceres, men da det er firmabil har det vist ikke været noget problem. Den har ikke være ramt af dårligdomme, og har efterhånden snart rundet 180.000 km. uden store reparationer. Der er en masse S6'ere og S8'ere til salg i Tyskland til en god pris - og årgang 00 skulle være til at finde til en fornuftig pris.. Ellers kan du jo altid købe min S6'er.. :-)

Guest Supermule
Besvaret

S8'eren er en fantastisk flot bil. Den oser af kvalitet men du får også lov at betale for det. Den har det ikke godt med gearkasserne og de dør som regel efter 100->150.000 km. Derfor er der så mange tilsalg i Tyskland. Gearingen på bilen er nemlig væsentligt lavere end på en Std. A8 eller en W12'er. Derfor valgte jeg Mercedes. De er billige i dele og driftstabile. Jeg har ikke haft problemer endnu med min Ml'er. Skulle jeg købe en "lav" bil blev det enten en E55'er eller en E39 M5. Sidstnævnte er en fantastisk bil og den havde været købt, hvis det ikke var for Rikke og hendes ønske om at sidde højt... Der er stort set ingen fejl på M5'eren og den kører fra den nye M3.

Besvaret
Well, tilbage til emnet... Jeg har selv en S6'er, årgang 02, stw., aut-gear, og en kollega har en S8'er, årgang 97 (så giver gennemsnittet næsten 00) :-) Da min endnu ikke har været "ramt" af service, reparationer m.v har jeg ingen erfaringer med reservedelspriser o.s.v., men det siger næsten sig selv at en bil med 340 HK kræver lidt andre (og dyrere) reservedele end én med 150 HK. Har man valgt så'n en bil, er der ingen grund til at tude over den slags bagefter. Smager det, så koster det... Benzinøkonomien skal man heller ikke regne med at få noget fornuftigt ud af i nogen af bilerne - jeg kører ca. 7-8 km/l. i snit ved nogenlunde normal kørsel. Min kollega ca. 8-9 km/l. S8'eren har kostet en halv bondegård hver gang den skulle serviceres, men da det er firmabil har det vist ikke været noget problem. Den har ikke være ramt af dårligdomme, og har efterhånden snart rundet 180.000 km. uden store reparationer. Der er en masse S6'ere og S8'ere til salg i Tyskland til en god pris - og årgang 00 skulle være til at finde til en fornuftig pris.. Ellers kan du jo altid købe min S6'er.. :-)
Og hvad skal din så koste? Har en S6 stw., 98000 km, årg.2000 på hånden til 155000 dkr.
Besvaret
S8'eren er en fantastisk flot bil. Den oser af kvalitet men du får også lov at betale for det. Den har det ikke godt med gearkasserne og de dør som regel efter 100->150.000 km. Derfor er der så mange tilsalg i Tyskland. Gearingen på bilen er nemlig væsentligt lavere end på en Std. A8 eller en W12'er. Derfor valgte jeg Mercedes. De er billige i dele og driftstabile. Jeg har ikke haft problemer endnu med min Ml'er. Skulle jeg købe en "lav" bil blev det enten en E55'er eller en E39 M5. Sidstnævnte er en fantastisk bil og den havde været købt, hvis det ikke var for Rikke og hendes ønske om at sidde højt... Der er stort set ingen fejl på M5'eren og den kører fra den nye M3.
Jeg havde overvejet en E55, men synes stadig der er for meget taxi over den, godt nok en hurtig en af slagsen, men alligevel. :D M5'eren er stadig inde i billedet, men der slipper jeg vist ikke billigere i reservedele + at jeg er mere interesseret i noget med aut.gear. Mvh. Jønsson
Besvaret
Og hvad skal din så koste? Har en S6 stw., 98000 km, årg.2000 på hånden til 155000 dkr.
Den er noget dyrere - men "nyere" model, alt i udstyr, 30.000 km. og specialfarve/indretning.. Og en masse andet.. Skal den sælges, koster den omkring 340.000 SEK
Besvaret
Den er noget dyrere - men "nyere" model' date=' alt i udstyr, 30.000 km. og specialfarve/indretning.. Og en masse andet.. Skal den sælges, koster den omkring 340.000 SEK[/quote'] Tak for tilbuddet... :)
Besvaret

Brian: det gör den kun når det går lige ud :) og jeg har kört fra en m5 men han var ikke helt skap til at tände den af :) CSA: kig igen.. har lige sat den ned med 30.000 selvom jeg kun har haft den en uge, SV billigste... Skal ha en anden. .:)

Besvaret

Hehe hvis vi nu snakker om de der klasser, så vælg da en RS6, den kører fra både M5 og M3 på Nürburgring (det siger de officielle tider). Det fede i mine øjne ved RS6 er, at det kan være en stationcar! Men bevares, de er alle dejlige biler. Hvorfor vil du allerede sælge den M3, den var da vildt fed, da jeg så den!

Besvaret
Brian: det gör den kun når det går lige ud :) og jeg har kört fra en m5 men han var ikke helt skap til at tände den af :) CSA: kig igen.. har lige sat den ned med 30.000 selvom jeg kun har haft den en uge, SV billigste... Skal ha en anden. .:)
Den er fandme fed , det må jeg give den , men kan du ikke hente en 330Ci i stedet , så kan vi måske handle...
Guest Trinity
Besvaret

NBå, men så vil jeg da lige ytre min mening her.... Jeg har aldrig haft Audi, men nu har jeg haft en hel del Mercedes'er (bl.a. SL500 SL55) og også en enkelt BMW 330 i sin tid... Jeg har altid troet af denne slags biler måtte være indbegrebet af sport og var det man skulle have hvis man ville have en HURTIG bil... Nu har jeg så haft Porsche et par måneder og må indrømme, at jeg aldrig nogensinde kunne drømme om at gå tilbage til Mercedes eller BMW den dag i dag... I hvert fald ikke som "hoved-bil". Luxus'en findes måske ikke på samme måde i Porschen, men til gengæld er der så mange andre fordele. De holder (også til at få ekstreme tæsk), de er billige at servicere og i reservedele, de er forholdsvis økonomiske benzinmæssigt (min 996 Turbo kører ca. 6,4 på literen i snit og jeg kører ikke pænt), de kan køre om vinteren etc. etc. Som jeg ser det får man altså her en helhed som ikke opnåes andre steder lige med undtagelse af komfort og luxus, men det kan man jo altid hente i bil nummer to. Det er nok også grunden til at langt de fleste jeg kender herovre sværger til Porsche den dag i dag... Nøjagtig ligesom jeg selv gør det.

Besvaret

Som Credde siger, RS6 i Avant. Jeg drømmer allerede om at spise M5'er og lignende. ;) Den har jeg tilbedt i mange år, dog uden at få mulighed for at prøve køre den. Den nye RS4 virker også som et spændende køb, og de er niveauet billigere end Porscher med samme kraft. Man har jo lov at drømme.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...