BS Skrevet July 29, 2005 Rapporter Skrevet July 29, 2005 Er der nogen der har erfaringer om denne bil? har overvejet at købe benzin isteddet for diesel da prisen jo efterhånden er den samme pr. L Det er kombi modellen jeg har kig på. Hvor langt kan man forvente den vil køre ved moderat kørsel?
Kim H Besvaret July 29, 2005 Rapporter Besvaret July 29, 2005 Du er naturligvis klar over, at der i øjeblikket er tale om en udgående model. Den nye Octavia skulle komme i RS udgave sidst på året. Skoda i Sverige har en RS-dag den 17. september - her vil den nye blive vist. Man kan deltage med sin RS - eller være "publik". Se på www.skoda-auto.se
csa Besvaret July 29, 2005 Rapporter Besvaret July 29, 2005 Sådan en 180 hestes sag burde nok kunne gå 12-13 stykker ved normal kørsel Men ellers så spørg Thomas Forsberg aka Darksaint...han har haft en.
BS Besvaret July 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2005 er godt nok hjemme på ferie d. 17/9 men er i jylland. Det er unfair. Ja jeg er klar over den er udgående den model. Men budgettet siger mig at jeg skal købe brugt. Og en 02-04 kan fåes til omkring 150k hvilket er i det leje jeg ønsker mig. Men kan man så ikke forvente brugtprisen falder på den udgående model når den nye kommer? 12-13km er ikke så ringe endda.
Peter H. Besvaret July 29, 2005 Rapporter Besvaret July 29, 2005 Brizz: jeg kan måske skaffe en .. kan köbe en gul 02 3,000 mil og en grå 03 8,000 mil .. var det noget.. bilerne står i nord sverige så jeg kan ikke lige se dem ..
Guest Supermule Besvaret July 29, 2005 Rapporter Besvaret July 29, 2005 Har en overbo der har en... Han er meget godt tilfreds. Han er dog mere til en Fabia RS som pendlerbil. Går dog ikke hvis man har for mange børn og barnevogne...:)
darksaint Besvaret July 30, 2005 Rapporter Besvaret July 30, 2005 Octavia'en er en fin bil god komfort mener dog ikke jeg fik min til at køre mere end 10-11 km/l - minusser ved bilen er at skivebremserne bremser dårligt i vådt fører dvs. kører man lange stræk i regnvejr hvor bremsen ikke undervejs bliver motioneret samler der sig skidt i bremsen så man nærmest skal knække bremsepedalen for at få dyret til at stoppe (problemet kan afhjælpes ved at få slidset skiverne). Desuden skal du være opmærksom på at stoffet på sæderne let flosser i overgangen til læderet. Ud over ovenstående problemer syntes jeg selv at det var en fin "value-racer" - havde min i ca. 1 år hvorefter jeg gik med på olie-brænder bølgen og købte en "pøjsjø" 406 diesel som jeg har kørt i det sidste års tid - sidste skud på stammen er en Fabia RS som jeg nu suser over broen i hver dag og kæresten har så fået "pøjsjøen" Jeg ville måske lige vente og se tiden lidt an for som Kim nævner er den nye Octavia RS på trapperne den kommer med en 2.0 TFSI motor på 200 hk - der findes en masse gode erfaringer på www.skodaklubben.com. Held og lykke med købet :-) MVH TF
BS Besvaret July 31, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2005 Peter> Takker for tilbudet men da jeg ikke bor i malmø for tiden (læs:Thule) er det først aktuelt til næste sommer. Thomas> takker for god info. lyder da ikke spcielt spændende med bremserne. Grunden til det ikke bliver en fabia er at der nok inden for en overskuelig periode bliver brug for et større bagagerum. Men vil da følge med i den nye RS der kommer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu