t0mmy Skrevet August 6, 2005 Rapporter Skrevet August 6, 2005 Hej Er der nogle, som har erfaringer med import af en ældre bil? Min Honda Prelude fra 1983, kunne jeg godt tænke mig at tage med til Sverige. Jeg er interesseret i, om Bilprovningen har en form for "bagatel-grænse" eller er kritisk overfor hvilke biler, de importerer? Har de nogle andre krav, som jeg skal være opmærksom på - fx startspærre? Desuden er bilen ikke på danske plader. Den er ved at blive istandgjort, så den kan gå igennem et syn i DK. Kan jeg derefter så bare transportere den til Sverige, når jeg har en tid til syn i fx Malmø? Eller skal der en form for export-plader på? Til sidst, jeg vil gerne ha' registreringsafgiften tilbage fra Told og Plat ;) Er det gratis, at få den foreløbige vurdering eller betaler man et gebyr? På forhånd tak for hjælpen. MVH Tommy
Gio Besvaret August 6, 2005 Rapporter Besvaret August 6, 2005 Til sidst' date=' jeg vil gerne ha' registreringsafgiften tilbage fra Told og Plat ;) Er det gratis, at få den foreløbige vurdering eller betaler man et gebyr?[/quote']Et hurtigt spørgsmål: Hvor meget er bilens salgsværdi idag (i danske kroner)?
t0mmy Besvaret August 6, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 6, 2005 En forhandler har vurderet den til ca. 30.000 DKK Er det nok til at få lidt afgift tilbage?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu