Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Står at overvejer at rykke over sundet pga bøvl med skattevæsnet. Vil stadig arbejde i DK, men kan de gøre noget når jeg bor i S. og arbejder i DK.?? Ellers et fedt sted her. M.v.h. Jacob

Besvaret

Ja, bede din arbejdsgiver i DK om at indeholde op til 15% af din nettoløn så længe du arbejder i DK.. Arbejder du i S kommer Kronofogoden efter dig - de er ikke til st spøge med... Så få hellere betalt eller indgå en "ordning" - og flyt...

Besvaret

Som Homer skriver, så kan du ikke "flygte" til Sverige. Skattemyndighederne i begge lande taler fint sammen (på dét punkt), og kommer lige så meget efter dig som i DK. Faktisk er reglerne for inddrivelse af gæld mere til kreditors fordel hinsidan.

Guest ThomasO
Besvaret

Skal du flygte fra en skattegæld, er det jo nok ikke smart at "gemme sig" inden for schengen området ligefrem. Kan de finde ud af EU moms, kan de nok også finde ud af EU gæld.

Besvaret

Det er ikke for at gemme mig, men et godt bolig tilbud der lokker. Så er jeg bare træt af at bøvle med skattevæsnet det meste af tiden, såmænd.

Besvaret
Ja, bede din arbejdsgiver i DK om at indeholde op til 15% af din nettoløn så længe du arbejder i DK.. Arbejder du i S kommer Kronofogoden efter dig - de er ikke til st spøge med... Så få hellere betalt eller indgå en "ordning" - og flyt...
Det er ikke 15% men 20% af nettolønnen de kan tilbageholde gennem din arbejdsgiver. Kig på dette link: http://www.flere-penge.dk/Lønindeholdelse.htm For din egne skyld så lav frivillig ordning med skattefar, det er aldrig sjovt at skulle indvolvere ens arbejdsgiver. Ellers kan vi kun sige god for at flytte til SE. Vi har boet her siden feb. og får meget mere for vores penge :laugh: Pøj pøj med det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...