Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Nu kan jeg jo læse, at der er en del danske børnefamilier i Malmö, så her er et spørgsmål til Jer. Min kæreste og jeg er ved at planlægge at flytte til Malmö, og på sigt vil vi gerne have nogle børn. Nu er det bare sådan, at mine arbejdstider på mit danske job ligger fra 9-17.30 hver dag, og hvis vi skal bo i Malmö vil vi jo komme ret sent hjem, og det virker umiddelbart svært at få til at hænge sammen med afhentning af børn, madlavning osv. Er der nogen der har nogle lige så åndssvage arbejdstider som mig og samtidig har børn i Malmö? Evt. løsningsforslag til, hvordan man rent praktisk kan få hverdagen til at hænge sammen, så børnene ikke skal passes flere timer dagligt end nødvendigt. Håber der er nogen der kan komme med nogle gode råd. :confused: Hilsen Louise :new:

Besvaret

Vi fandt ingen løsning, så vi tager dem med til DK og er sammen med dem i bilen. Vi talte om at finde en ung pige til at hente dem hver dag, men blev enige om at det jo ikke gav OS mere tid med dem. Og vi drøftede at en af os gik på deltid med en ugentlig fridag, så det blev mere udholdeligt at de var længere i Dagis, når vi nu var hjemme en hel dag - men det syntes vi heller ikke om. PS. vi har en time og 10 minutter fra job til hjem.

Guest Supermule
Besvaret

Vi har valgt at lade Lukas gå i børnehave i DK af samme årsag. Desuden har man meget lettere spil, hvis man skal ud til venner og bekendte, eller evt i Tivoli... Så skal man ikke til Sverige for at hente og så retur igen...

• 2 weeks later...
Besvaret
Vi har valgt at lade Lukas gå i børnehave i DK af samme årsag. Desuden har man meget lettere spil' date=' hvis man skal ud til venner og bekendte, eller evt i Tivoli... Så skal man ikke til Sverige for at hente og så retur igen...[/quote'] Er det fordi du er ansat i Københavns kommune du kan få ham passet i DK? Vi havde mulighed for at få vores pige passet i Kbh amt, men da skulle Malmø kommune kautionere for plassen (ligesom hvis man bor i to forskellige danske kommuner), og det ville de ikke. Derfor venter vi fortsat på en plads til hende efter 1½ år!!!
Guest Supermule
Besvaret

Nej vi skulle bare dokumentere at Rikke arbejdede i Kbh's kommune. De har en udvekslingsaftale med Skåne Län... Så kan man få passet sit barn i den kommune man arbejder. Jeg ved at der er folk der arbejder i Birkerød og får passet deres barn der...

Besvaret

Personligt ville jeg aldrig tvinge mine børn til at sidde i en bil 2 timer hver dag. Nej så hellere lade dem hygge sig i dagis. Det er os der har valgt at flytte til SE og stadig arb i DK. Jeg vil ikke for min egen vinding tage mine børn med til DK. Vi har valgt at flytte til SE så skal de da også gå i dagis i nærmiljøet så de kommer til at lære andre svenske børn at kende.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...