Jump to content

Mercedes E270cdi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er blevet varm på mb 270cdi. Men er vægtafgiften meget dyrere end bensinen? Havde luret lidt på en E320 bensin, men økonomisk mæssig så vinder cdièren. Begge modeller er fra 2002 (211). Evt. + og - på bilerne ville være rart at vide. På forhånd tak

Guest Supermule
Besvaret

Jeg ville hoppe en tak op og vælge 320 cdi'eren... Det er fandme en fed spand! Husk at tjekke den for rust på et autoriseret MB værksted og det skal ikke være Malmø. Det er vigtigt, da nogle årgange på 211'eren er plaget af rust....

Guest Trinity
Besvaret

Du skal helt klart gå efter en E320 CDI istedet for en E270 CDI. Ingen tvivl der!!! Har selv haft en E320 CDI (w211) og har en ven der har en E270 CDI... De kan ikke sammenlignes. For det første støjer 270'eren en hel del og for det andet savner den relativt meget power og komfort når man sammenligner med 320'eren. Så de få ekstra skillinger er godt givet ud :)

Besvaret

ATT: Trinity Hvad så med en mercedes E320 fra 2002/03, den har panorama, læder, navi, + mm. Meeen det er en bensin og ikke diesel, jeg forstår bare ikke hvorfor de fleste siger at man skal købe en cdi (diesel) når nyprisen er højre på bensinen, og der er også flere hk i bensinen, hvorfor vælge en diesel så? er bensinen virkelig shit i forhold til diesel?

Guest Trinity
Besvaret

En CDI'er har en langt bedre økonomi såfremt man kører mange km. Desuden er Mercedes diesel-modeller langt bedre end benzinerne hvis du spørger mig... Ikke mindst i kraft af det meget højere moment. Jeg var f.eks. langt gladere for min E320 CDI end for min SL500 og det lyder måske mærkeligt i de flestes ører, men jeg må indrømme at CDI'eren både var sjovere og virkede hurtigere i de fleste situationer (f.eks. i en overhalingssituation hvor momentet virkelig tæller). Gå efter en 2003 E320 CDI'er (der var en del fejl på SBC bremserne i starten og derfor bør du undgå 2002 modellerne når vi taler w211)... Jeg er sikker på du bliver rigtig glad for den i længden.

Besvaret

Hmm.....ok, så må jeg se om jeg kan finde en cdi`er til fornuftig pris. Jeg var ellers blevet varm på 320 bensin modellen med 224hk. Men hvis du siger at optrækning er bedre i diesel selvom den har 20hk mindre så må jeg lige tænke engang elstra. Hvad gav du i vægtafgift for din cdi`er?

Guest Trinity
Besvaret

Husk nu på, at jeg sammenlignede ikke engang med en 320 benziner, men med en SL500 med 306 hk og stadig var min E320 CDI sjovere selvom den kun havde 240 hk med Carlsson chip. Til gengæld havde den så 580 nm. Derfor blev jeg direkte skuffet over SL500 og først da jeg fik min SL55 AMG blev det sjovere igen.. Du kan kort fortalt ikke sammenligne benzin og diesel hk...... En diesel motor har et langt højere moment end en benziner og det vægter højt i dagligdagen kan du tro! Min E320 CDI kostede vist omkring 10.000 årligt i vægafgift, men priserne er vist faldet lidt siden da så vidt jeg har hørt, men det må du så ikke hænge mig op på. Held og lykke med det... Jeg håber for din egen skyld, at du vælger rigtigt :)

Besvaret

Hej Overvejer selv at købe en Mercedes, så lige et spørgsmål hvad med E280 CDI, er den noget eller skal man holde sig til E320CDI? Mvh Gert

Guest Trinity
Besvaret

280'eren er helt fin og kan anbefales hvis man ikke har brug for de sidste kræfter 320'eren tilbyder. Det er i princippet en neddroslet 320'er, men med de samme gode egenskaber fra 6'er motoren som er silkeblød i forhold til 270'erens 5'er. Det er sjovt nok også MB's hensigt at 280'eren skal erstatte 270'eren :)

Besvaret

Jeg købte en E270 cdi (W211) for to måneder siden. Må sige at den kører som en drøm. Kørte før i en E220 cdi og kan bestemt godt mærke de ekstra 30 heste og et noget bedre moment. Selvfølgelig har en E320 cdi flere heste og et højere moment, men så er der jo også en E400 cdi. Jeg bruger min som daily driver og kører 40.000 km om året. I snit med en del bytrafik og motorvej har jeg kunne holde den på 14 km/l hvilket jeg syntes er ok. Jeg mener jeg betaler 7500 sek i vælgtafgift og 9500 sek i forsikring. peter

Besvaret

Ok, hvordan er komforten? Jeg står næsten og har besluttet mig, at det skal blive en E320 Bensin`er, gider ikke og betale ca. 50kilo mere for en cdi`er og så betale ca. 10.000kr vægtafgift om året. Men 270cdi`er kan det også blive, den har parktronic ikke?

Besvaret

Mener ikke der er nogen af dem som har parktronic som standard udstyr, men der kører rigtig mange hvor det er fabriksmonteret. Hvis du vælger en fra tyskland er der som regel rigelig med udstyr monteret. peter

Besvaret

Hvis vi skal snakke økonomi. Regn med ca. 5000 sek mere om året i vægtafgift på en CDI'er mod en benzin. Og husk at diesel koster næsten det samme som benzin i Sverige. Hvad der så kan svarer sig afhænger af hvor mange kilometer du skal kører. Hentede en 320 CDI (ikke til migselv) i Stuttgard sidste år. FED FED motorvejs cruiser.

Guest Supermule
Besvaret

Ja det er var også en bil jeg kunne falde for... Bestemt. Den er så rolig og afslappende at køre i...

• 9 months later...
Besvaret
hvor har du forsikring i sverige?og hvor lang tid har du haft kørekort?
"Forkert tråd" at poste et sådant spørgsmål. Der findes et forum her på debatten for lige netop forsikrings-spørgsmål. I øvrigt er det meget individuelt hvad du giver i forsikring - så hvad han giver er ikke det samme du evt. komme til at give.. Men skriv evt. manden en personlig mail hvis det er dig meget magtpåliggende at vide hvad han giver :) ****
Hentede en 320 CDI (ikke til migselv) i Stuttgard sidste år. FED FED motorvejs cruiser.
Selvom det er en gammel tråd vil jeg lige høre jeres erfaringer med 320'eren. Har selv kørt 220 (taxa). Og egentlig er den jo "OK" kvik - men jeg synes den larmer forholdsvis meget når man accelererer fra stilstand og eksempelvis ligger og hyggekører under de 60 KMT. Privat er jeg vant til at køre en 260 E benzin 6 Cyl 166HK/ "en køremaskine" Den går jævnt - og har samme uanstrengte lyd - ja nærmest ingen hvadenten man kører 50 eller 120. Men jeg overvejer at skifte af andre grunde; steger ihjel her om sommeren fordi der ikke er air-condition og den er forslugen hvad angår benzin. Jeg er klar over at der er smæk i 320'eren! Men hvordan er den i forhold til limousine-kørsel/bykørsel? Føler man stadig at man skal træde motoren op i omdrejninger når man ligger og accelererer fra 30-60 f.eks.?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...