Jump to content

Kan ikke komme ud af Boliglån selvom jeg har pengene i hånden

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Jeg har FSB som bank men ønsker at flytte mine bankforretninger til anden bank. Og selvom jeg står med alle pengene i hånden som jeg skylder på lånet, så kan jeg ikek få lov til at lukke kontoen før jeg har betalt alt den rente som de har gået glip af.. Det forstår jeg intet af. Er der nogle der kan oplyse mig lidt? Det skal siges at jeg har et boliglån med fast rente

Guest Palle...
Besvaret

Det er korrekt, hvis du har bundet dig for en bestemt årrække. F.eks. 2-3-5 eller 10 år. Personligt har jeg bundet mig i 2 år, da jeg med rimelig sikkerhed ved at jeg bliver i min lejlighed i min. 2 år. Jo længere tid du binder dig, jo lavere bliver renten. Hvis du ikke sælger lejligheden er der ikke noget at gøre.

Besvaret

Du kan også flytte dine lån nu men eftersom du har bundet lånet har banken ret til "den tabte rente". Man kan altså købe sig fri - snak med din nye bank om det kan betale sig...

Besvaret

Vi omlagde fra 2 års rente med 1 år tilbage til den korte 3 mdr rente. Lånet lød på ca 1 mil sek og vores "strafrente" for at omlægge i udtide var på under 5000 svenske. Så det er en overskuelig straf;-) Havde du omlagt i DK var du jo ramt af kurstab og andre gebyrer.

Besvaret
Jo længere tid du binder dig, jo lavere bliver renten. QUOTE] Det er da vist noget vrøvl??!! Renten er lav ved korte lån, og høj ved lange lån. Husk i øvrigt at ränteersättningsavgiften kan fratrækkes i skatten som renteudgifter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...