Peter H. Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 LOL: troede janteloven var blevet i DK.... Martin: ja, du er en väre en :):) Ps skulle du ikke ud og pröve S4 ?
Guest jxhab Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Fikst???? Kan du forklare mig hvorfor det er fikst? For jeg forstår det ikke... For mig er det en invitation til at få stjålet sit köretöj -(=nääh, den er fin, jeg tjekker lige hvor den står om natten) Men det er måske bare mig der maler fanden på väggen (jeg har jo trods alt heller ikke fået stjålet mit köretöj endnu ) Det er smart hvis man står og skal købe vil f.eks og gerne vil se historien på denne, er der gæld i bilen, er den importeret, hvor mange ejere osv. Jeg tror ikke folk får stjålet biler pga. dette, det er jo ikke fordi ens adr. står der og desuden skal folk jo kende nummerpladen på bilen. Mon ikke biltyve vælger at overvåge adressen, følge efter bilen og sikre de kan tage den ud at blive opdaget, fremfor at sende en sms. Men jo, risikoen er der jo desværre men jeg vælger nu at se det nyttige i den fremfor at være paranoid for at min eventuelle bil skulle blive nakket. God Weekend =)
SanneJ Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Så blev jeg det klogere Men jo adressen står der, en kollega prøvede det under en fika, jeg gav ham mit reg.nr, han skrev en sms, og vupti -han fik mit navn og adresse i displayet. Ved ikke om jeg er parnoid, men jeg bryder mig bare ikke om at folk kan finde ud af hvem jeg er, når de ser mig i trafikken.. P.S: Biler har 2 hjul FOR MEGET! ;)
Guest jxhab Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Så blev jeg det klogere Men jo adressen står der, en kollega prøvede det under en fika, jeg gav ham mit reg.nr, han skrev en sms, og vupti -han fik mit navn og adresse i displayet. Ved ikke om jeg er parnoid, men jeg bryder mig bare ikke om at folk kan finde ud af hvem jeg er, når de ser mig i trafikken.. P.S: Biler har 2 hjul FOR MEGET! ;) Okay, ja jeg har ikke selv prøvet det, jeg læste kun informationen der findes inde på sitet, men egentlig lidt interessant, for der findes jo noget tilsvarende i Danmark, men jeg ved bare ikke for meget information der står der. Men tjah jeg er nu ikke så nervøs.. Det undre mig dog at han fik din adresse, for det står der ikke noget om på sitet. Det samme gør sig jo gældende ved at poste indlæg med ens rigtige navn, folk kunne jo være nogle voldelige personer og så er det jo bare at slå ens navn op og så er adressen fundet. Men ærlig talt jeg har aldrig stødt på nogle af de tilfælde (heldigvis da). Det er da klart internettet har gjort en masse ting smartere, desvære følger der tit ulemper med når det kommer til brugervenlighed (jeg arbejder med it sikkerhed og emnet sikkerhed og brugervenlig er 2 ting der sjældent går hånd i hånd) og selvfølgelig kan systemer som adresseoplysning, biloplysning, ja selv google (ved et par enkelte klik f.eks har jeg da fundet ud af en del ting, som jeg ville kendetegne som personlige, blandt andet efternavn, adresse, mobiltelefonnummer og interesser osv) føre til misbrug og det må man leve med hvis man vil have et system der er så brugervenligt. Alternativt må man jo gardere sig ved at beskytte sin bil og ejendom og forsikre sit inventar osv, så hvis uheldet er ude er man forsikret. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man anskuer verden, for hvor ved du f.eks fra at at din bil ikke har flere nøgler eller kopier som du ikke kender til (sidstnævnte er et eksempel, som ikke er fiktivt, men det er ikke fordi det lige er din bil jeg snakker om) og man kunne blive ved =).
SanneJ Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Har da heller ikke oplevet noget, og gør det sikkert heller ikke... Kan bare huske, at jeg synes det var lidt mærkelig information man kunne få. Nu står mit fordon også i aflåst garage om natten, så det er ikke noget problem (håber jeg), men jo, idioter findes der vel alle steder.. (og så kan jeg jo bare glæde mig over at bo i Sverige og hedde Johansson til efternavn ;) )
Guest jxhab Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Har da heller ikke oplevet noget, og gør det sikkert heller ikke... Kan bare huske, at jeg synes det var lidt mærkelig information man kunne få. Nu står mit fordon også i aflåst garage om natten, så det er ikke noget problem (håber jeg), men jo, idioter findes der vel alle steder.. (og så kan jeg jo bare glæde mig over at bo i Sverige og hedde Johansson til efternavn ;) ) Lige præcis.. Jeg må da også indrømme at de måske bare skulle have holdt det til oplysninger om bilen, samt økonomien omkring bilen (antal ejere osv) og måske ikke lige frem skrive navn og adresse ind. Men ja der findes idioter alle steder og hvis folk virkelig vil stjæle ens dyt eller motorcykel, så kan de de sikkert også det under alle omstændigheder men hvem gider leve med frygten =)
Toft Besvaret August 20, 2005 Rapporter Besvaret August 20, 2005 P.S: Biler har 2 hjul FOR MEGET! ;) Mærk dig dine egne ord, året rundt! :p
SanneJ Besvaret August 20, 2005 Rapporter Besvaret August 20, 2005 Mærk dig dine egne ord' date=' [b']året rundt! :p Jeg er IKKE misundelig, når jeg sidder i toget om vinteren Øv! Lorte land... Men når det bliver forår igen -så er det DET HELE VÆRD
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu